לראשונה אי פעם, סעודיה תשקיע באופן פומבי כספים בתוך מדינת ישראל, כך פרסם היום (שבת) ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הפרסום, הכסף הסעודי, בסך של כ-2 מיליארד דולרים, יושקע בקרן של ג'ארד קושנר, כאשר סכום מסויים ממנו יועבר להשקעה בישראל, לאחר ששותפיו הסכימו לאפשר את ההשקעה בחברות הייטק ישראליות.  

הצעד הכלכלי מהווה סימן נוסף לנכונותה של סעודיה לקיים קשרים פומביים עם ישראל, למרות שאין יחסים דיפלומטיים רשמיים בין המדינות. על פי הדיווח, בסעודיה הסכימו למהלך עקב שכנועים רבים של קושנר, שהבהיר להם כי "אם לא ישקיעו, תפוספס הזדמנות להשקיע בעמק הסיליקון של המזרח התיכון".

ג'ארד קושנר (צילום: רויטרס)
ג'ארד קושנר (צילום: רויטרס)

בוול סטריט ג'ורנל ציטטו גורמים המעורבים בתהליך אשר טענו כי "כל השקעה סעודית בישראל אושרה על ידי הנסיך מוחמד בן סלמאן". למרות זאת, משרד התקשורת הסעודי, כמו גם בכירים בממשל, לא הגיבו לפרסום.

כאמור, הכסף יושקע דרך הקרן של ג'ארד קושנר - אפיניטי פרטנרס, כאשר הכסף יועבר ישירות מקרן ההון הריבונית של סעודיה. קושנר עצמו לא חשף מי החברות שיעבדו עם הקרן אך כן ציין כי עבודתו בבית הלבן "עזרה לעורר שינוי היסטורי באזור, שיש להמשיך ולטפח אותו כדי להגיע למלוא הפוטנציאל".