חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להודעת מועצת התכנון העליונה לפיה היא תתכנס השבוע במטרה לאשר בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. "בממשלה יודעים שהבנייה בהתנחלויות היא לא מוסרית, היא נוגדת את האינטרסים של מדינת ישראל, היא פוגעת בכל ישראלית וישראלי", תקף. 

"אם אתה אומר שאם אני אצביע ביום רביעי בעד פיזור הכנסת, אז יפסיקו לבנות בהתנחלויות, אני מוכן להצביע בעד פיזור הכנסת. רק שאני לא מוכן גם לפזר את הכנסת, גם לקבל את בן גביר, גם לקבל את נתניהו וגם לקבל בנייה בהתנחלויות. מה עשיתי בזה?", הוסיף.

כשנשאל האם יש קו אדום למרצ, השיב: "ברור, גם בקואליציה מכירים אותם - בנייה ב־E1 זה קו אדום, בנייה בעטרות זה קו אדום, פינוי של חאן אל־אחמר הוא קו אדום, פינוי של 918 זה קו אדום". 

עוד התייחס חבר הכנסת לאפשרות של יציאה למבצע בעזה בעקבות גל הטרור, ולנוכח ההסתה של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר: "המבצעים עד עכשיו לא בדיוק הוכיחו את עצמם, וצריך לציין שהם קרו לאחר ירי מסיבי מעזה לעבר ישראל, מה שאין כאן. מה קשורה עזה לסיטואציה הזו? האם זה מה שיקטין את האלימות? התשובה היא לא".

"אני חושב שבמצב הנוכחי, אין שום הצדקה מינימלית ליציאה למלחמה בעזה שתביא קורבנות בשני הצדדים", הסביר. לטענתו, הידברות עם סינוואר מתקבלת על הדעת, "אני לא בטוח שאפשר להגיע איתו להסדר. אנחנו צריכים לדבר עם הרשות הפלסטינית, אנחנו צריכים לדבר עם מדינות ערב".

מוסי רז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מוסי רז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"זה גם דבר שהיה כל הזמן. נתניהו עשה את זה כל הזמן ואני לא פוסל את זה שזה יקרה. אני רק אומר, איתו לא ניתן להגיע לשלום, אבל יכול להיות שאפשר להגיע להסדרים כאלה ואחרים", הבהיר.

רז התייחס גם לאפשרות של שיתוף פעולה בין מפלגתו למפלגת העבודה, בהמשך לדברים שאמר בסוף השבוע האחרון השר ניצן הורוביץ. "אני באופן אישי, אולי אני טועה, אבל אני אופטימי, אני לא חושב שתהיינה בחירות בחודשים הקרובים ולכן אני לא בטוח שצריך לעסוק בשאלות האלה", אמר. 

עם זאת, הדגיש כי לדעתו צריך להיות גוש שמאל הרבה יותר גדול, שכולל את העבודה, את מרצ וגורמים ערבים. על האפשרות שהגוש יהיה בראשותה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמר: "זה יכול להיות גם בראשותה, אבל אפשר לעשות פריימריז, זה דבר יותר נכון". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM