הלחימה באוקראינה נמשכת: שני אנשים נהרגו בהפצצה רוסית על בית ספר בכפר במחוז לוגנסק וקיים חשש כבד לחייהם של 60 אזרחים נוספים שנותרו לכודים מתחת להריסות, כך עדכן הבוקר (ראשון) מושל אזור לוגנסק, שסיפר כי רוסיה הטילה פצצה בשבת אחר הצהריים על בית הספר שבו מצאו מחסה כ-90 בני אדם, וגרמה לשריפה שאחזה בבניין. שלושים בני אדם חולצו.

"השריפה כובתה לאחר כמעט ארבע שעות, ואז ההריסות פונו, ולמרבה הצער נמצאו גופות של שני אנשים", כתב המושל בפוסט באפליקציית ההודעות טלגרם. "סביר להניח ש-60 אנשים מתו מתחת להריסות הבניינים". המושל הוסיף כי על פי מידע ראשוני, הפגזות בכפר נוסף במחוז הרסו בית ו-11 בני אדם נותרו מתחת לפסולת הבניין.

בית הספר שהופגז באוקראינה (צילום: רויטרס)
בית הספר שהופגז באוקראינה (צילום: רויטרס)

במקביל, רמזן קדירוב, ראש הרפובליקה של צ'צ'ניה ברוסיה, טען היום שחייליו השתלטו על רוב העיר פופאסנה שבמזרח אוקראינה, בעוד גורמים רשמיים אוקראינים אמרו שהקרב על העיירה במזרח המדינה נמשך. רויטרס לא הצליחה לאמת את הדיווחים באופן עצמאי.

"לוחמי הכוחות המיוחדים הצ'צ'נים... השתלטו על רוב פופאסנה", כתב קדירוב, שתיאר את עצמו לא פעם כ"חיל הרגלים" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפוסט באפליקציית ההודעות טלגרם. "הרחובות הראשיים והרובעים המרכזיים של העיירה נוקו לחלוטין".

מאוקראינה לא התקבלה תגובה מיידית, אבל אמש יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, אמר שהלחימה הקשה על העיר נמשכת. "בקרב על פופאסנה נמשך", מסר היועץ לנשיא ברשתות החברתיות. "תועמלנים רוסים דיווחו בשמחה שהם כבר לקחו את זה, אבל זה לא ממש ככה. זו הטענה ה-117 שלהם ל'לכידת פופאסנה' רק השבוע".

גם מושל אזור לוהנסק דיווח כי הכוחות האוקראינים עדיין שולטים באזור. "המצב קשה מאוד, אבל בשליטה", אמר גאידאי בפוסט וידאו של טלגרם. הוא הוסיף כי כוחות צ'צ'נים לא השתתפו בלחימה, אלא בוזזים ומצלמים סרטונים.

בית הספר שהופגז באוקראינה (צילום: רויטרס)
בית הספר שהופגז באוקראינה (צילום: רויטרס)

מאמצי הפינוי ממפעל הפלדה במריופול נמשכים

לאחר פינוי כל הנשים, הילדים והקשישים שנלכדו במפעל הפלדה אזובסטל, המעוז האוקראיני האחרון בעיר מריופול, והובאו אתמול למקום מבטחים, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עדכן כי כעת מאמצי הפינוי יתמקדו בהוצאת הפצועים והחובשים ממפעל הפלדה המופצץ. 

לוחמי התנגדות אוקראינים במפעל נשבעו לא להיכנע והכוחות הרוסיים מבקשים להכריז על ניצחון בקרב הממושך על המפעל העצום בזמן לחגיגות יום הניצחון ביום שני במוסקבה, המנציחות את ניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית בעולם. מלחמה שנייה.

מפעל הפלדה אזובסטאל מהתקופה הסובייטית, נקודת האחיזה האחרונה של הכוחות האוקראינים בעיר הנמל המרכזית, הפכה לסמל של התנגדות למאמץ הרוסי לכבוש חלקים של מזרח ודרום אוקראינה במלחמה בת 10 השבועות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומנהיגי G7 אחרים אמורים לקיים היום שיחת וידאו עם זלנסקי במפגן אחדות לקראת יום הניצחון על גרמניה בנאצית שיחול מחר, ה-9 במאי, שבו הנשיא ולדימיר פוטין עורך בדרך כלל מצעד צבאי ענק במוסקבה.

"המתקפה האכזרית של פוטין לא רק גורמת להרס בלתי ידוע באוקראינה - אלא גם מאיימת על השלום והביטחון ברחבי אירופה", אמר אמש ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון והתחייב להעביר סיוע צבאי נוסף לאוקראינה.