הפיגוע באלעד: בתום כ-62 שעות של חיפושים קדחתניים, תחת הנחת העבודה כי המחבלים נמצאים עדיין באזור אלעד, הצליחו היום (ראשון) כוחות הביטחון, שב"כ, ימ"מ וצה"ל, לעצור את שני המחבלים יוסף אסעד אלרפאעי בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר בן ה-20, כשהם מסתתרים בין שיחים וצמחיה בלב יער, בכניסה לעיר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

כאמור, המצוד אחר שני המחבלים תושבי העיר ג'נין נמשך מערב יום חמישי האחרון, לאחר שביצעו את הפיגוע הקשר בעיר כשהם חמושים בגרזנים, רצחו את יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח ופצעו ארבעה ישראלים נוספים. 

המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: דוברות המשטרה)
המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: דוברות המשטרה)

המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. הבוקר, צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה, זאת לאחר שאתמול נמצאו ממצאים חשודים בתא השטח הזה. 

הגרזן ששימשה את המחבלים בפיגוע באלעד (צילום: צילום פרטי)
הגרזן ששימשה את המחבלים בפיגוע באלעד (צילום: צילום פרטי)

איש שב"כ וכוחות של צה"ל הם שזיהו את התנועה החשודה וצרחו לעבר השיחים, שם הסתתרו המחבלים. המפגעים לא התנגדו ויצאו במהרה, כשהם תשושים. במקביל, כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה, בהם ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב סיגל בר צבי, כמו גם לוחמי שב"כ. הכוחות ירצו ללמוד על אופי הפעולה של המחבלים והבריחה ליער, סמוך לעיר אלעד ולכביש 4711 הממוקם ליד נחשונים.

ניצב אבי ביטון בזירת תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, צילום אלון חכמון

לצד זאת, צריך להבין שיש הרבה מזל באירוע הזה, שעה שכוחות צה"ל זיהו "צמחייה שעולה ויורדת", כך לדברי חייל שהגיע למקום. בהמשך התברר שמדובר בנשימות המחבלים, ומאז ועד למעצר שלהם חלפו שניות אחדות. גורם בכיר במשטרה מציין בשיחה עם מעריב, כי "כמו שזה נראה בשטח, המחבלים לא קיבלו סיוע מאף גורם ופעלו באופן עצמאי, כך מסתמן".

ביציאה מהמחבוא אחד המחבלים הודה בביצוע הפיגוע, ואמר שהוא לא זוכר הרבה מעבר לכך. בסריקה בשטח עלתה ההערכה כי השניים הצליחו לשרוד בשל העובדה שהם הסתתרו במקום שבו הם נתפסו, אך ייתכן שבשעת הלילה הם יצאו למטע אבוקדו סמוך ולאחר מכן חזרו למקום המסתור. כמו כן, בסריקות בזירה מצאה המשטרה את הגרזן ששימש את המחבלים.

לצד זאת, עלה החשד כי המחבלים הסתתרו בכיתה בבית ספר באלעד שנמצא מטרים ספורים מהיעד לאחר הפיגוע, וככל הנראה אכלו יונים במקום.

תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שפיקד על המבצע דיברו בשטח. הכוחות הסתייעו גם ברשות הטבע והגנים. "בסופו של דבר יש פה מסר מאוד ברור לכל אותם מפגעים ומרצחים - אין אחד שלא נגיע אליו ונשים עליו את היד, התחייבנו ועמדנו במשימה. עכשיו אנחנו בשלבים ראשונים של תחקור האירוע על מנת לבחון את התנהלות המפגעים משלב הרצח ועד שנלכדו", אמר המפכ"ל.

ביטון הוסיף: "הנחת העבודה שלנו לא השתנתה מתחילת האירוע. סברנו שהמחבלים המרצחים נמצאים בשטח ולכן אחזנו בו בצורה משמעותית עם הרבה כוחות. מדובר בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל בהובלת משטרת ישראל, צה"ל ושב"כ שליווה את האירוע הזה מתחילתו ועד למעצר. בסוף שמו את היד על המחבלים המרצחים וכמובן נביא אותם לדין".

מפכ"ל המשטרה בזירת תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, קרדיט אלון חכמון

עוד מסר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי לאחר תפיסתם: "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם".

"אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר", הוסיף. 

אחד המחבלים שביצע את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
אחד המחבלים שביצע את הפיגוע באלעד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

שר הביטחון בני גנץ מסר: "שמנו את ידינו על המחבלים השפלים שביצעו את הפיגוע באלעד. נשים את ידינו גם על כל מי שסייע להם. אני מודה לכוחות הביטחון שעבדו מסביב לשעון. צה׳׳ל, המשטרה והשב׳׳כ ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה למען ביטחון אזרחי ישראל. אני מבקש שוב להביע צער בפני משפחות הנרצחים ולאחל החלמה מהירה לפצועים".

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי: ״הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה״ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב״כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל״.

השר לביטחון פנים עמר בר-לב: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

זירת תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)
זירת תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

הזירה בה נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)
הזירה בה נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: אלון חכמון)

הסרטון בכתבה זו פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]