מועדון הבארבי אירח מופעים מרגשים רבים, אבל החגיגה לרגל יום הולדתו ה-50 של אלעד קרן הייתה בכל זאת יוצאת דופן. ראשית, מפני שהיא שברה את כל התחזיות של הרופאים שהעריכו כי סרטן הדם יכריע אותו בתוך שבועיים; שנית, מפני שהאיש – שניגן בין היתר עם מאיר בנאי ז"ל, רמי פורטיס, היהודים, ירמי קפלן, ארז נץ וטל פרידמן – הצליח לגייס את חבריו המפורסמים למופע בהתנדבות שכל הכנסותיו קודש לחלי"ל האור - העמותה הגדולה ביותר בישראל המוקדשת לחולים במחלות סרטן הדם.

קרן, הייטקיסט ב"צ'ק פוינט", חלה בסרטן הדם בגיל 38. זה קרה זמן קצר אחרי שחזר מהודו, שם חש ברע וטופל באנטיביוטיקה. כשחזר לארץ התייעץ עם רופא המשפחה לגבי התרופה שקיבל, וכמעט על הדרך הופנה לבדיקות דם שגרתיות. אלה חזרו עם תוצאות חריגות, שהתבררו כעבור זמן קצר כסרטן הדם. "הרופאים אמרו לי שיש לי עשר שנים לחיות", משחזר קרן את הבשורה הגורלית שנחתה עליו כרעם ביום בהיר. "מה שקורה עם הסרטן הזה זה שבהתחלה לא מטפלים בו, כי הוא מתקדם לאט. ניצלתי את הזמן הזה כדי לעשות שינוי בחיי. בין השאר הפכתי להיות טבעוני ועשיתי הילינג. לכל אורך הזמן הזה, ריחפה המחלה מעל. זה הרגיש לי כמו ללכת עם ענן גשם מבלי לדעת מתי יתחיל המבול".

אחרי שקרע את העיר, טס במחלקה ראשונה ללאס וגאס ובילה בידיעה שהוא נכנס לישורת האחרונה, החל קרן את השלב הקריטי של הטיפולים. במשך שבע שנים עבר את כל הטיפולים האפשריים. במהלך השנים האלה הביא לעולם ילדה עם בת זוג, שממנה נפרד בהמשך. לפני כשנה וחצי הגיעה אליו הילדה עם דלקת ריאות ובשיעול אחד גרמה לקריסת המערכת החיסונית שלו, שנחלשה מהטיפולים הכימיים. "זו הייתה מכה ניצחת", הוא אומר. "הטיפולים גמרו אותי. הגעתי למשקל של 40 קילו על 1.82 מטר, ואז הדלקת פירקה אותי. שלושה ימים אחרי שהילדה השתעלה עליי, אושפזתי באסותא רמת החייל. יש להם מחלקה המטולוגית מדהימה עם צוות מעולה שאני חייב לו את החיים שלי". 

למרות הטיפול המסור והמקצועי, בשלב מסוים נראה שהמצב אבוד. "הרופאים אמרו לי: 'נשארו לך שבועיים'. קראו לאנשים לבוא להיפרד ממני. גם אני הרגשתי שזה הסוף. אף אחד לא האמין שאחזור".

היהודים במופע של אלעד קרן. צילום: אלבום פרטי

חלי"ל הקסמים

בניגוד לכל התחזיות, התרחש נס רפואי. "ד"ר סיגל תבור הגיעה אליי ואמרה שיש תרופה ניסיונית שלא אושרה עדיין ברשויות והיא יכולה לעזור לי", הוא אומר. מחיר התרופה היה גבוה: 40 אלף שקלים בחודש, למשך שנתיים! מכיוון שהתרופה לא בסל התרופות, נאלץ קרן לממן את הטיפול – בגובה כמיליון שקלים – מכיסו הפרטי. "בתחילה לא אישרו לי בקופת חולים מכבי את התרופה, אבל בעקבות הערעור התחלתי לקבל את התרופה. אחרי כמה חודשים התחלתי להרגיש יותר טוב, והמשכתי לקחת את התרופה, מפני שלפי הפרוטוקול צריך לקחת אותה במשך שנתיים. בשלב מסוים עשו לי ביופסיה וראו שהחלמתי לגמרי. מתוך מאה אלף תאים בגוף לא היה תא אחד סרטני. בעקבות ההצלחה שלי, עוד ועוד אנשים התחילו לקבל את התרופה ולהבריא".

אלעד קרן בתקופת המחלה (משמאל), והיום (צילום: פרטי)
אלעד קרן בתקופת המחלה (משמאל), והיום (צילום: פרטי)

כאמור, בעקבות חזרתו לחיים הפיק קרן מסיבה גדולה בבארבי בהשתתפות היהודים, ירמי קפלן, טל פרידמן ואחרים. "זה היה אחד האירועים הכי מרגשים בחיי", אומר קרן. "זה הרגיש לי כמו 'חיים שכאלה' מוזיקליים. הגיעו לא מעט אנשים שבאו להראות אהבה וזה מאוד ריגש אותי".

יו"ר עמותת "חלי"ל האור", גיורא שרף, שליווה את קרן לאורך המאבק בסרטן, אומר: "העמותה מעניקה לחולים תמיכה עם ידע, שהוא כוח, ותמיכה נפשית. הידע מועבר על ידי חוברות, כנסים ומפגשים. לעמותה צוות מתנדבים המתמחים בזכויות חולים במחלות המטו-אונקולוגיות, כגון עורך דין וסוכן ביטוח, שיכולים להעניק הכוונה לחולים כיצד לפעול למימוש הזכויות המגיעות להם".

בנוסף, העמותה מכשירה מתנדבים בעלי ניסיון עם ההתמודדות המחלה והטיפולים. "אנו דואגים לצוות מנטורים לחולים חדשים וותיקים המרגישים שהם זקוקים לליווי ותמיכה, אוזן קשבת ממישהו שחווה והיה שם", אומר שרף. "אנחנו יודעים היטב, שלא משנה אם אתם מטופלים, או מטפלים בבני משפחה, החיים אחרי אבחון בלוקמיה, לימפומה או מחלה המטו-אונקולוגית אחרת, שונים בתכליתם".