סופן של הגבלות הקורונהנוסעים שינחתו בנתב״ג החל מה-20 במאי לא יחוייבו לבצע בדיקת PCR - כך הודיע היום (ראשון) שר הבריאות ניצן הורוביץ, בסיכום עם ראש הממשלה נפתלי בנט. בכך תוסר למעשה ההגבלה האחרונה שהוטלה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. 

ההחלטה לבטל את חובת הבדיקות לנכנסים לארץ התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה בקורונה בארץ ובעולם ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה.

לצד הביטול, סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך למקרה של התפרצות נוספת או עלייה מחודשת בתחלואה.

בנוסף, שר הבריאות הורוביץ ויו״ר ועדת חוקה, ח״כ גלעד קריב, סיכמו כי החל מיום שלישי הקרוב זרים הטסים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן בטרם העלייה למטוס ולא רק ב-PCR. תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב (העבודה) בירך על ההחלטה לבטל את הבדיקות בכניסה לנתב"ג, וקרא לסיים את המצב הבריאותי המיוחד ולחזור לשגרה דמוקרטית מלאה: "מברך את שר הבריאות על ההחלטה לבטל את הבדיקות בכניסה לנתב"ג. במצב הנוכחי של הקורונה יש לחזור לשגרה מלאה תוך התמקדות בהגנה על אוכלוסיות ספציפיות בסיכון. ככל שמצב העניינים ימשך, מן הראוי לסיים גם את המצב הבריאותי המיוחד ולחזור לשגרה דמוקרטית מלאה. בכוונתי להציג ציפייה זו בפני שר הבריאות וראש הממשלה בימים הקרובים".