ארבעה ימים חיפשו כוחות הביטחון אחר שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד, עד שהם התגלו לא הרחק משם, ביער נחשונים. מי שהוביל ללכידתם של המחבלים היו אנשי יחידת "מרעול" (השם נובע מהלחם של המילים "מרעה" ו"משעול", ומשמעותו משעול שנוצר ממעבר של עיזים וכבשים באזורי מרעה בהרים), שמתמחים בניתוח שטח, ועל פי המצב בשטח הציעו על המקום בו הם נמצאים.

אז מה היא יחידת מרעול ואיך היא עובדת? היחידה הוקמה בשנת 2015, כחלק מלקחי מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו על ידי חמאס ב-2014. היא שייכת לאוגדת איו"ש ומורכבת מאנשי מילואים שפועלים על בסיס ניתוח שטח. בהתאם, חברי היחידה הם אנשים שמכירים היטב את השטח - מדריכי טיולים וגששים, אך גם אנשי מדע בהם הידרולוגים, גיאולוגים, מומחי בוטניקה ומהנדסים. באופן חריג, מפקד היחידה אינו קצין, אלא איש מילואים בדרגת רב סמל. 

כדי להדגים את המומחיות של היחידה בהכרת השטח, במקרה של לכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, למשל, הם זוהו בגלל "צמחיה שעולה ויורדת", סימן לנשימות שלהם, כפי שאמר אחד החיילים בשטח.

עד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, הפעילות הכי ידועה של היחידה הייתה איתור ולכידת חלק מהאסירים הנמלטים מכלא גלבוע, בהם זכריא זביידי. ממצאים שאנשי היחידה הביאו למשטרה ולשב"כ הובילו בסופו של דבר למקום בו הסתתרו האסירים