התבטאות חריפה של חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה נגד בית המשפט העליון. במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בסוף השבוע בישיבה התיכונית "נהורא" התפתח דיון בין חברי הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית ופינדרוס על השתלבות בתפקידי מפתח במדינה כמו שופטים בבית המשפט העליון ותפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים.

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע הגיש פניה ליו״ר הכנסת והיועמ״ש- "לפעול למצוי כלל ההליכים כנגד אמירתו של ח״כ פינדרוס ולעצור את ההסתה היוצאת מבית זה". 

בין היתר כתב: ״חופש הביטוי של כלל חברי הכנסת אינו ניתן לערעור ומהווה תנאי הכרחי עבורם לקיום עבודתם. אולם, חופש הביטוי מוגבל, ואינו כולל בתוכו התבטאות הקוראת לפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית, ואף למעשה מסיתה לפגיעה בחיי אדם. ההתבטאות מהווה קו אדום. אמירה זו מזעזעת בפרט נוכח תקופה רגישה זו". גם מטעם ח"כ נעמה לזימי (העבודה) נשלח מכתב ליועמ״שית הממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח״כ פינדרוס על התבטאויותיו כנגד בית המשפט העליון. 

ח"כ פינדרוס: "החלום שלי זה לפוצץ את בית המשפט העליון". (יקי אדמקר, וואלה!)

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! פינדרוס טען בדיון כי השאיפה שלו היא להעצים יותר את לימודי התורה במדינה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה כמו בבית המשפט כי בלימוד התורה יש יותר השפעה. הוא התבטא נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי". לפני כן אמר כי תפקידו כחבר כנסת הוא "לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" ו"לא על ידי בית המשפט העליון", כלשונו.

בהמשך תהה חבר הכנסת שמחה רוטמן אם יהיה ניתן לשלב חיי תורה ומעשה ולשלב בגילאים צעירים גם לימוד תודה, אך גם עבודה עד לשילוב בתפקידי מפתח כמו חבר כנסת, שופט או שר בריאות ורופא? וחבר הכנסת פינדרוס השיב אמירה מפתיעה נוספת מצדו: "חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור", והתפאר בכך שקרוביו לומדים תורה בכולל.

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער הגיב לדברים בטוויטר: ״החלום של פינדרוס הוא חלום הבלהות של ישראל. לא אתן לך ולשותפיך להזיות מסוכנות אלה את האפשרות לממשן".

שר הביטחון בני גנץ: "אני מגנה בתוקף את דבריו של ח׳׳כ פינדרוס שמהכרותי איתו אינם מאפיינים אותו. בית המשפט העליון ומערכת המשפט הם עמוד תווך בדמוקרטיה הישראלית. על ח"כ פינדרוס, לחזור בו מהדברים ולהתנצל על דברי ההסתה שלו שפוגעים בלב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), הגיב בחריפות לדברים: "חבר הכנסת פינדרוס גילה את אופיו האלים והמסוכן באמירה המזעזעת והמסיתה נגד בית המשפט העליון. מדובר בהתרת דמם של שופטי ישראל וכל ניסיון לטשטש את חומרת הדברים לא יצלח. אדם שאלו חלומותיו אינו ראוי לכהן בכנסת ישראל ומן הראוי להוקיע אותו מעל כל במה ולהימנע מכל שיתוף פעולה עמו".

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה גם היא לדברים: "מדינת ההלכה עפ"י פינדרוס! וואלה? הוא רוצה לפוצץ את ביהמ"ש העליון ומה? להקים במקום זה בית דין רבני חרדי שישלוט במדינה במקום? אולי הוא גם רוצה לכפות על הנשים בישראל ללכת עם רעלות? שאלוהים יעזור לכולנו אם מישהו כזה יהיה בשלטון".

חבר הכנסת רם שפע תקף בחשבון הטוויטר שלו: "ח״כ פינדרוס הוא חסר מעצורים ודבריו הם מהבזויים והחמורים ביותר שחבר כנסת אי פעם אמר. אני קורא לו בדחיפות לחזור בו מההסתה הקשה הזו! אני מתחייב יחד עם חבריי, להילחם עד חורמה כדי להמשיך לשמור על הדמקורטיה ועל מוסדות השלטון שבזכותם בנינו פה מדינת פאר. מצפה מהאופוזיציה לגנות מיידית".

גם חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) הצטרף לגינויים וכתב: "חשוב שנבין ונפנים - אנחנו המחסום האחרון בפני הגל ההרסני הזה, אשר יפגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית, בזכויות של כל אחד ואחת מכם, בחופש הביטוי שלכם. נתניהו, בן גביר, פינדרוס וכל השאר. המטרה שלהם היא להרוס את מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית כפי שכולנו מכירים. אנחנו כאן כדי לעצור אותם".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה. האמירה של ח״כ פינדרוס נגד בית המשפט העליון היא אמירה מבזה, אלימה ומסיתה. הרשות השופטת חיונית לקיומה של הדמוקרטיה, מותר לנו לבקר אותה ואת החלטותיה, אך עלינו לעשות הכל על מנת לשמור עליה".