באופן חריג, הרשות השופטת הוציאה היום (שני) הודעת גינוי פומבית נגד חבר הכנסת יצחק פינדורס, לאחר שהתבטא באופן חריף נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי".

הרשות השופטת מסרה בתגובה כי "מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה. חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת".

בית המשפט העליון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
בית המשפט העליון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

עוד נמסר מטעם הרשות השופטת כי "נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל".

בתגובה להודעת הרשות השופטת מסר חבר הכנסת פינדרוס: "אני תוהה לפשר החיפזון שאחז בדוברות הרשות השופטת להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים. תמו הימים שחופש הביטוי הוא במעמד צד אחד. כל צופה שפוי מבין שדבריי נאמרו כמטאפורה ביחס לדיקטטורה השיפוטית של בג"ץ, וכביטוי לחשיבות לימוד התורה וערכיה. מוטב שהרשות השופטת תתעסק בשיקום האמון הציבורי בה ולא בביקורת לגיטימית על התנהלותה".

כאמור, חבר הכנסת פינדרוס אמר את הדברים במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך בסוף השבוע בישיבה התיכונית "נהורא". במהלכו, התפתח דיון בין חברי הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית ופינדרוס על השתלבות בתפקידי מפתח במדינה כמו שופטים בבית המשפט העליון ותפקידים בכירים במשרדים ממשלתיים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! פינדרוס טען בפאנל כי השאיפה שלו היא להעצים יותר את לימודי התורה במדינה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה כמו בבית המשפט, כי בלימוד התורה יש יותר השפעה.

דבריו יצרו סערה גדולה במערכת הפוליטית, ושר הביטחון בני גנץ הגיב: "אני מגנה בתוקף את דבריו של ח׳׳כ פינדרוס שמהכרותי איתו אינם מאפיינים אותו. בית המשפט העליון ומערכת המשפט הם עמוד תווך בדמוקרטיה הישראלית. על ח"כ פינדרוס, לחזור בו מהדברים ולהתנצל על דברי ההסתה שלו שפוגעים בלב ליבה של הדמוקרטיה הישראלית".