כתב וואלה! לענייני כנסת וחרדים יקי אדמקר שוחח הערב (שני) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד, בעקבות ההתבטאות של ח"כ יצחק פינדרוס על בית המשפט העליון. אדמקר, שטען כי האמירה לא תשנה את המציאות הפוליטית, הסביר כי "אני חושב שבמאבק האמיתי שמתנהל בחלקים מהימין נגד מערכת המשפט, האמירה הזו עושה נזק משמעותי".

בפתח דבריו אמר כי הוא אינו מאמין שח"כ פינדרוס הבין את משמעות דבריו, ואת העזרה שהגיש לקואליציה: "אני לא יודע אם הוא מבין את זה, אם הוא היה מבין את זה הוא היה מנסה אולי קצת לעדן את דבריו, לתקן קצת, לומר את זה בצורה קצת יותר עדינה, להישאר במהות אבל לברוח המאמירה הקיצונית. עצם העובדה שהוא אמר אולי הייתי צריך להגיד למוטט ולא לפוצץ מלמדת שלא".

"אתה לוקח אמירה שבסוף מביאה את כל אלו שנמצאים מהעבר השני לומר בצורה הכי ברורה 'הנה, אתם מבינים למה אנחנו פה? למה לא ניתן לשינויים האלו להתרחש?'. למרות שלדעתי, אריה וודאי יסכים איתי אבל אני חושב שגם אתה בן תסכים שיש שינויים שצריכים להיעשות במערכת המשפט", הוסיף כתב וואלה!.

למרות זאת, הוא סייג את דבריו וציין כי למרות הכל, האמירה לא תעשה זעזוע במערכת הפוליטית: "עם כל הרצון הטוב, לקחת את הסיפור הזה ולהגיד שהוא ילווה את המערכת הפוליטית, ישנה אותה ויעשה טלטלות בקואליציה זה לא. זאת הייתה אמירה שיצרה סערה בצדק וטוב שכך, אבל זה לא יגרום להתנהלות אחרת עכשיו מצד מפלגה כזו או אחרת בקואליציה, זה לא ישנה את המציאות הפוליטית".

כנסת ישראל (צילום: יונתן זינדל)
כנסת ישראל (צילום: יונתן זינדל)

בנוסף, אדמקר סיפר על היריבות המסתמנת בין יהדות התורה לש"ס, עקב אי הגעת יו"ר ש"ס אריה דרעי לחגיגות יום הולדתו ה-70 של ח"כ משה גפני: "גפני חגג  בכנסת היום ומי שלא אהב את זה במיוחד היה דרעי שישב באותו הזמן עם חברי סיעתו בחדר הצמוד. הוא התחיל לקבל תמונות, הוא ואנשיו, מתוך המסיבה והחגיגה שם והוא ראה בין היתר במוזמנים והחוגגים גם יאיר לפיד והשר אלעזר שטרן". 

"הוא לא אהב את זה כך לפחות על פי אנשים שנכחו בחדר ואז הוא משך ומשך את ישיבת הסיעה עד שהוא קיבל את האיתות שהחגיגה הסתיימה, שהמליאה נפתחה והוא שחרר את כולם לשלום. יש שיאמרו שזה לא אך ורק בגלל שלפיד הוא כביכול יריב פוליטי אלא בגלל שדרעי עצמו חגג מסיבת יומולדת לפני תקופה מסוימת וגפני לטענתו בגלל אילוצי לו"ז לא הגיע. זה גנון אצל כולם פה, במקרה היום אצל גפני ודרעי", המשיך אדמקר.

לטענתו, השתתפות חברי הכנסת מהקואליציה, בדגש על שר החוץ לפיד, היא אירוע דיי מדהים: "מסיבה מאוד פשוטה, מי ששוחח עם גפני רק לפני שבוע כשהוא ראה את מאיר פרוש ממפלגתו מסייר עם מתן כהנא, אז הוא שמע איך הוא צועק וזועק על כך שמשתפים פעולה עם הממשלה. אצל גפני ההסבר לכך הוא אמר את זה לא רק היום אלא במספר הזדמנות שיש שלושה אנשים שמאוד קשה להראות ולהיראות איתם בציבוריות ובפומבי בתוך הממשלה הזו - ליברמן, כהנא ובנט. הם מבחינתו סדין אדום אבל יאיר לפיד פחות. אני לא יודע אם זה נבע מכך אבל לפיד מבחינתו מה רע? להראות את הקירבה לחרדים משרת אותו נהדר ונפלא".

בסיום השיחה, העיתונאי סירב להגיד מתי תיפול הממשלה: "אני לא נביא אבל אני חושב שזה יכול להחזיק לא זמן ממושך מדי. אני באמת לא יודע לומר אם הם יצליחו להחזיק את כל החודשיים וחצי או אם יקרה אירוע באמצע. אם אתה שואל תיאורטית האם ממשלה יכולה להחזיק בכנסת שבה יש 60 חברי כנסת אל מול 54 ועוד 6 ניטרליים? אני חושב שהם יכולים להחזיק, זה מורכב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm