רן גוראון, מנכ"ל קבוצת אלפא, הכוללת את חברות הבת פלאפון, בזק בינלאומי ויס של קבוצת בזק, יחליף את מנכ"ל בזק הפורש דודו מזרחי. את ההחלטה קיבל יו"ר בזק גיל שרון, שגוראון היה המועמד המועדף שלו.

ככל הנראה, ההודעה בנושא תצא לקראת פרסום דוחות בזק לרבעון הראשון של 2022 ב־24 במאי. בניגוד למקובל, לא הוקמה ועדת איתור למועמדים לתפקיד, שכן ממילא המנכ"ל המיועד סומן מראש על ידי יו"ר הדירקטוריון.

עדיין לא ברור מי יחליף את גוראון בניהול קבוצת חברות הבת אלפא. באופן מסורתי ניהול חברות הבת של בזק לא היה באחריות המנכ"ל, אלא הן פעלו בנפרד. אולם כעת לא מן הנמנע כי בעקבות מינויו של גוראון למנכ"ל בזק, יועבר הטיפול בחברות הבת לתחום אחריותו. אם דבר זה יקרה, יהיה צורך בשינוי המבנה הפנים־ארגוני, הכולל מינוי מנהל לכל אחת מחברות הבת (פלאפון, בזק בינלאומי ויס).

גוראון נחשב לאחד המנהלים המוצלחים בענף התקשורת ולאיש ביצוע יוצא דופן, אך החולשה היחסית שלו נמצאת בתחום משאבי האנוש - עובדה שהתבטאה גם במערכת יחסי העבודה הרעועה במהלך כהונתו בקבוצת אלפא. עם זאת, שיתוף הפעולה ההדוק שלו מול יו"ר הדירקטוריון יסייע לו בהצלחה בתפקיד החדש.

בתגובה לפניית "מעריב" סירבו בחברת בזק להגיב לידיעה.