גל המעצרים נמשך: כוחות צה"ל ושב"כ פעלו הלילה (שלישי) במספר מוקדים ביהודה ושומרון. הפעילות נערכה כדי לעצור מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בין היתר בכפרים קפין, עתיל ובעיר קלקיליה. בסך הכל נעצרו הלילה שישה חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

מעצרים אלה מתווספים למעצרם של מספר חשודים שלשום בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגועים בערים אלעד ואריאל. במהלך הפעילות בכפר עזון, אותרו שני סכינים ושני אקדחים. במהלך הלילה נעצרו 15 מבוקשים, כלל החשודים ואמצעי הלחימה הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

במקביל לכך, במהלך כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף בעיר שכם הלילה, בוצע ירי במרחב. כוחות צה"ל הגיבו בירי. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

בצה"ל סבורים כי המתיחות הביטחונית טרם הסתיימה, ובעקבות זאת כוחות התגבור הגדולים של גדודי לוחמים ביהודה ושומרון ובקו התפר  יישארו בשלב הזה בשטח. עמדת צה"ל שהוצגה בימים האחרונים לדרג המדיני גורסת כי חמאס אינו עומד מאחורי גל הפיגועים האחרונים בערי ישראל. בצבא סבורים כי חמאס מבקש לעצמו הישג כמי שחולל את גל הפיגועים, אף שאין לכך עדויות – מלבד מאמציו להסית ולהבעיר את השטח.

בצל המתיחות הביטחונית, בשלב זה בצה"ל החליטו להמשיך לקיים את התרגיל הגדול "מרכבות האש", אך נערכים גם לאפשרויות נוספות. אף שהתרגיל כבר יצא לדרך השבוע וצפוי להימשך חודש, הסלמה משמעותית נוספת עשויה לשנות את התוכניות. בצה"ל סבורים שגם אם יידרש לצמצם את היקף התרגיל, לדחותו או במקרה קיצוני יותר לבטלו, ההכנות, התאמות הפקודות והאימונים שנעשו לקראתו הם כבר בעלי ערך, בכל הקשור למוכנות ולכוננות למלחמה.