סערת הדברים שאמר חבר הכנסת יצחק פינדרוס על בית המשפט העליון מסרבת להסתיים. הבוקר (שלישי) הגיב לדבריםעורך הדין אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, שתקף את פינדרוס וטען בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "הדברים שלא הם לא ביקורת, הם קללות". "מה שהוא אמר זה פשוט התבהמות, אין בהם שום ביקורת. אני מזמין את חבר הכנסת להסתובב במדינה ולראות שיש לנו מערכת משפט מפוארת", הוסיף חימי.

ראש לשכת עורכי הדין המשיך לתקוף בחריפות את חבר הכנסת מיהדות התורה ואת הדברים שאמר: "האמירה הזו מבחינתי היא חסרת אחריות ומסוכנת לעם ישראל ולדמוקרטיה הישראלית. היום אתה מתבטא ככה כלפי הרשות השופטת, ומחר אזרחים ישאלו את עצמם מי זו הרשות המחוקקת. כל שקל שאנחנו מרוויחים 70% חוזר למדינה, שולחים את ילדנו למלחמה, לשירות צבאי, בואו לא נסכים לשום מערכת, ולא נקבל שום כלל. אגב, הדברים של חבר הכנסת פינדרוס הם בניגוד להלכה היהודית. גם הכרעות של גויים כשאתה נמצא במקום אחר אתה צריך לכבד".

בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד חימי ציין כי דבריו של פינדרוס לא מגיעים משום מקום, אלא מתוך תהליך שעובר על מדינת ישראל, כאשר לדבריו, הפוליטיקאים מבקשים את הכוח לעצמם: "הם רוצים למנות שופטים, לכתוב פסקי דין, לנהל את הכל מא' עד ת'. אני רואה תהליך מסוכן בשנים האחרונות ואני שומע פוליטיקאים שאומרים שהם מצטערים שלא טיפלו במערכת המשפט כמו שאנשי המשטרה אומרים שהם מצטערים שלא טיפלנו בארגוני הפשיעה. בכדי שהביקורות שלי תתקבל אני לא רוצה שיהיה לה גוון פרסונלי, אבל ברור שבשנים האחרונות ובמערכות הבחירות האחרונות ישנו סחף להרוס את המערכת מהיסוד".

לטענתו, הכל נובע מתוך רצון "לייצר אצל הרשות השופטת פחד משיפוט עצמאי ומקצועי. הם רוצים לייצר חשש, אבל לא מכירים מה זה DNA של שופטי ישראל. הביקורות לא משפיעה על השופטים, אלא על האזרח הקטן".

הוא הרחיב את דבריו בנושא זה וציין כי ". האזרח שרואה את ההתבטאויות של פינדרוס מחר יכול שלא לקיים פסקי דין של בית המשפט, הסכנה היא ברורה. דעו לכם שהדמוקרטיה הישראלית פריכה, כל המערכת השלטונית שלנו תלויה ברשות המחוקקת. פשוט רוצים להרוס את המדינה. אין הסבר אחר. ה־DNA של מערכת המשפט בישראל הוא איפוק, ואני מצפה שישעו את פינדרוס וישיבו אותו לביתו. האמירות שלו חסרות בסיס,  אולי הפסיקה שתלמידות אשכנזיות וספרדיות ילמדו יחדיו לא הייתה לרוחו, אבל אני גאה בפסיקה הזו".

"חלק מהביקורת מוצדקת, אבל יש דרך להעבירה. בבתי המשפט לא מחלקים סוכריות, מחלקים כתבי אישום ופסיקות. 50% לעולם לא יהיו מרוצים.אני מכיר מאות פרקליטים מסורים לעבודתם ונושאים בגאון את דגל שלטון החוק – זו מערכת תובענית קשה, מורכבת, וריגשה, אבל לעיתים יש טענות", המשיך עו"ד הדין.

ראש לשכת עורכי הדין סיכם את דבריו בהתייחסות לביקורות סביב משפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "כאיש מקצוע אני מבין שאין לה שום משמעות. משפט בנוי מפאזל של פריטים. יש מה שנקרא זעקת החף מפשע של נאשם. מותר לו להגיד דברים גם לא כל כלך רציונליים. כי בסופו של יום הוא זה שעומד לדין. כולם צריכים להבין שמדינת ישראל היא שוויונית, וכל אחד יכול לעלות לדין. יש לנו מערכת משפט טובה, אבל לא שהם חפים מביקורות, הרבה פעמים אני מבקר".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM