לשכת ראש הממשלה הגיבה הבוקר (שלישי) לפרסומים לפיהם נערך שינוי בכמות שוטרי הווקף בהר הבית. לטענת לשכת רה"מ, מדובר בפנייה שהתקבלה לפני חודש וחצי, אך בישראל לא נענו לבקשה. "אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת. כל ההחלטות בהר הבית יתקבלו על ידי ממשלת ישראל מתוך שיקולי ריבונות, חופש דת וביטחון, ולא מתוך לחצים של גורמים זרים או גורמים פוליטיים", הבהירו בלשכת רה"מ.

הדיווחים השונים טענו כי מדובר בשינוי בהר הבית, שנעשה תחת לחצים פוליטיים מרובים, על מנת להגדיל את מספר השוטרים ב-50 תקנים, אך בלשכה הדגישו כי "בפועל סולקו מההר שישה שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים במסגרת התקנים הקיימים, ללא הגדלת תקנים".

בתחילת השבוע פרסם יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פיתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".

ח"כ עבאס העביר מספר דרישות לחזרת מפלגתו לממשלה והכנסת. במשא ומתן בינו לבין לפיד,  עולים דברים שונים, לאו דווקא קשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת ישובים. וכמובן, הר הבית, הנושא הרגיש מכול. בסביבת לפיד משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים ליישוב המשבר ולשובם של חברי רע"מ.

רע"מ תכריע היום לאן מועדות פניה

היום סיעת רע"מ אמורה להכריע האם בכוונתה לחזור לשורות הקואליציה, או שההקפאה במצב תימשך. התרגיל של הקואליציה שנעשה לרע"מ אמש, כאשר הצעות אי האמון נפל בסיוע של הרשימה המשותפת נועד להעביר לעבאס וחבריו מסר ברור למדי, לפיו המשך המשחקים והאיומים יעלה למפלגה ברלוונטיות מבחינת הקואליציה.

יש לציין כי החלטת רע"מ תשליך באופן ישיר על קידום או אי קידום של חוק לפיזור הכנסת. אם רע"מ תחזור לקואליציה, סביר להניח כי ההצעה לפיזור הכנסת לא תוגש מחר, אך אם המפלגה תחליט לשבור את הכלים, רוב הסיכויים שחוק פיזור הכנסת יעלה ביום רביעי להצבעה בטרומית וגם יזכה לתמיכה רחבה.