ארגון הבריאות העולמי פרסם היום (שלישי) נתונים מטרידים על השלכות המלחמה באוקראינה, מהם עלה כי מאז ה-24 בפברואר, אז פלשה רוסיה לשכנתה, מתו לפחות 3,000 בני אדם לאחר שלא יכלו לגשת לטיפול רפואי על מנת לקבל טיפול במחלה כרונית ממנה סבלו.

בארגון אף פרסמו כי מאז פרוץ הלחימה תועדו כ-200 מקרים בהם הרוסים תקפו מתקני בריאות ובתי חולים. לטענתם, מספר בתי החולים הפועלים כעת באוקראינה מצומצם במיוחד.

"ל-40% ממשקי הבית באוקראינה יש לפחות חבר משפחה אחד הזקוק לטיפול שאותו כבר לא ניתן להשיג. אנו מעריכים כי מדובר בלפחות ב-3,000 בני אדם עד כה שמתו בעקבות המצב", אמר יו"ר הארגון תאודרוס אדהנום גברה-יסוס.

בפגישת הארגון, שהתקיימה בקופנהגן, אך השתתפו בה גם נציגים רבים באופן וירטואלי, נמסר למשתתפים כי ארגון הבריאות העולמי שוקל להפעיל צעדים נגד רוסיה, כולל סגירה אפשרית של המשרד האזורי במוסקבה.

מרוסיה הגיבו לטענות נגדם ואמרו כי "אנו מאמינים כי ארגון הבריאות העולמי, בטיפול בסוגיית המשבר ההומניטרי באוקראינה, צריך להיות מונחה בקפדנות על ידי הוראות החוקה שלו, לדבוק בהיקף המנדט שלו, ולא לעשות פוליטיזציה על שיתוף הפעולה בתחום הבריאות".

בתוך כך, רויטרס דיווח כי דיפלומטים מערביים מסרו שהופסק המאמץ לנסות להשעות את רוסיה מהדירקטוריון של ארגון הבריאות העולמי, זאת עקב קשיים משפטיים בנושא.