"מרילין", הציור האייקוני של אנדי וורהול, אמן פופ ארט אמריקאי, נמכר ב-195 מיליון דולר. היצירה הושלמה זמן קצר לאחר מותה של השחקנית מרלין מונרו באוגוסט 1962. בית המכירות הפומביות, העריך את שווי האיור משנת 1964 ב-200 מיליון דולר לפני האירוע.

הזוכה, זוהה כסוחר האמנות לארי גאגוסיאן. כל ההכנסות מהאירוע, יועברו לקרן תומס ודוריס עמאן בציריך, שהעמידה את הציור למכירה פומבית. הקרן הציבה לעצמה מטרה לסייע לילדים עם מצבים בריאותיים מורכבים ותכניות חינוכיות.

על רקע תכלת ושפתיים בצבע אדום בוהק, דמותה של השחקנית האהובה הוצגה במוזיאונים ברחבי העולם. לציור יש סיפור מרתק. חמשת הציורים המקוריים שצוירו בשנת 1964, בגודל של מטר על מטר, אוחסנו בסטודיו של וורהול בניו יורק. הם נמכרו בסכומים שונים, כל אחד. 

ראשית, בשנת 1967, איור ברקע תכלת, נמכר ב-5,000 דולר. האחר ברקע הכתום, נמכר ב-17.3 מיליון דולר בשנת 1998, ועל הציור הנוסף, הוצעו 200 מיליון דולר. "הציור הזה הוא הפסגה הכי גבוהה של הפופ ארט האמריקאי", אמר אלכס רוטר, יו"ר האמנות של המאה ה-20 וה-21, על היצירה. "הציור חורג מז'אנר הפורטרטים, מחליף את האמנות והתרבות של המאה ה-20. ניצב לצד 'הולדת ונוס' של בוטיצ'לי, 'מונה ליזה' של דה וינצ'י. 'מרילין' של וורהול, הוא אחד הציורים הגדולים בכל הזמנים", אמר היו"ר.