רק לפני כשבועיים, סיפרנו לכם על מותה של קיין אנאקה, האישה החיה המבוגרת ביותר בעולם, כשהיתה בת 119 שנה. ביום שלאחר מכן, כבר כתבנו על מחזיקת שיא גינס חדשה, כשהיא בת 118. האם קיימת אישה מבוגרת יותר? שיאי גינס יצטרכו לברר זאת.

על פי הדיווחים, מריה גומס דוס רייס, נולדה בכפר בבלה ויסטה בברזיל ב-16 ביוני 1900. אם הפרטים אכן מדויקים - היא צפויה לחגוג בקרוב את יום הולדתה ה-122. צוות רפואי שהגיע לביתה כדי לסייע לה, בדק את תעודת הזהות שלה המאמתת, ככל הנראה, את גילה המבוגר.

לדוס רייס 13 נכדים ושישה נינים. אם היא תחיה מספיק זמן, היא עשויה להכיר את החימש הראשון שלה, כשלכאורה אחת מנכדותיה הרה. היא עדיין גרה בעיר הולדתה בצפון מזרח ברזיל, יחד עם נכדתה, סיליה גומס. הנכדה, שיתפה כי סבתה המשיכה לבשל, לכבס והשתתפה בטקסים מסורתיים עד לפני שמונה שנים. "היא גידלה את הנכדים והנינים שלה, ודאגה להכל. היא היתה ממש פעילה עד לאחרונה", אמרה גומס הנכדה.

כיום, בגיל 121, דיס רייס מתקשה לתפקד. שתיים מהנינות שלה מסייעות לה על בסיס יומי. "היא מבינה מה קורה סביבה. היא מדברת אתנו", אמר סטפן, אחד הנכדים. "לפעמים היא שוכחת מי היא", הוא הוסיף.

לפי שיאי גינס, האדם המבוגר ביותר בעולם שעדיין חי, היא נזירה צרפתייה בשם לוסיל ברנדון. היא בת 118 שנים ונולדה ב-11 בפברואר בשנת 1904. על מנת שדוס רייס תוכר באופן רשמי כ"האדם המבוגר בעולם" על ידי שיאי גינס, משפחתה תצטרך לשלם כ-800 דולר, ולספק מסמכים משפטיים המאשרים את גילה.