בצילו של גל הטרור שתקף את המדינה בחודשיים האחרונים, גורם ביטחוני בכיר שטח היום (שלישי) את הצעדים בהם נוקטים במערכת הביטחון, במטרה להתמודד עם המפגעים הבודדים והדגיש כי ענישה קולקטיבית איננה הפתרון. 

"אנחנו לא רוצים לגרור את כל האוכלוסיה לסנקציות, זה מאד משפיע על האוכלוסיה ועל הרשות הפלסטינית", כך אמר הגורם. עם זאת, הדגיש כי מחבל צריך להבין כי יש אחריות על מה שקורה סביבו, מאחר וחלק מהמחבלים מסתייעים בבני משפחתם. "זה נועד לייצר לחץ גם עליהם", הוא ציין.

גל הטרור הנוכחי נעוץ במפגעים בודדים, כך הדגיש, ועל כן, טען כי שיטת הפעולה צריכה להיות באמצעות שלילת היתרים ממשפחות, חמולות או אף כפר שלם. "לדבר הזה יש השפעה לא מבוטלת בסביבת המחבלים, צריך לפעול בחוכמה. אצל המפגעים באלעד ביצענו 206 מניעות למשפחה, בפיגוע באריאל יש 215 מניעות", הוא הסביר, כאשר מניעה באה לידי ביטוי במניעת היתר עבודה בישראל, או היתרים נוספים כמו ביקורי משפחות, תפילה בהר הבית ועד להיתרים רפואיים. 

עוד הוסיף הגורם כי "לא נאפשר לבני משפחותיהם של מחבלים שבחרו בדרך הטרור, להיכנס למדינת ישראל לצורכי תעסוקה ומסחר. כל פלסטיני שחושב לבחור בדרך זו - ידע שהפיגוע שהוא מבצע יפגע אנושות במשפחתו".

כמו כן, התייחס הגורם להשפעת חמאס בעזה על המצב. "הם מסיתים לפיגועים אך לא מכווינים לפיגועים", כך לדבריו. "סגרנו את מעבר ארז, הציבור העזתי כעס על כך ואמר 'הפיגועים הם ביהודה ושומרון, למה סוגרים את המעבר מעזה?', כלומר הלחץ קיים על חמאס, עם הרבה פניות של מתווכים, משמע המהלך משפיע", סיכם הגורם הביטחוני.