חדש // טריגר- מסעדת בשר חדשה 
קבוצת המסעדנים מאחורי הפאט קאו, קוקו במבינו והג'אנגו פותחת את טריגר, מסעדה חדשה על טהרת הבשר והיין עם השף ניסן אלחסוב (לשעבר שף המנטנטן),. טריגר ממוקמת בתל אביב ברחוב מוניטפיורי 21 ומשתרעת על 150 מ"ר הכוללים מרפסת פתוחה, בר תוסס ויציע עליון המשקיף על ההתרחשות ובקרוב יפתח גם בר אוכל בקומה התחתונה.

תפריט המסעדה מבוסס כולו על פארם טו טייבל מקומי ומציע מנות מבשר איכותי ומיושן המוצג בוויטרינה ראשונה מסוגה בארץ, לצד תוספות קלאסיות, מנות ירקות מהחווה האורגנית בקיבוץ חוקוק לצד תפריט יין עשיר. הבשר מקורו כולו בגידול יעודי של פרות חולבות מזi הולשטיין שנולדו וגדלו בארץ ועוברות קיצוב ויישון ייחודי. 

בין המנות: לחם, חמאת קצבים ופלפל חריף 26₪, קולורבי צלוי, שמן זית מתובל, מלח מלדון ורוטב ברנייז 39₪ שפיץ שייטל בכבישה קרה, חרדל בר בייתי ומלח מלדון 49₪ , סמאש בורגר קצבים - איולי וגבינת גאודה עם צ׳יפס/סלט ירוק 75₪  לצד מגוון נתחים מיושנים.
מוונטיפיורי 21. בכל ימות השבוע, 18:00 עד חצות.

ערבי אומסקה של מסעדת A
לכמה שעות בודדות בימי ראשון, מצדיעים ב-a למינימליזם היפני עם אחד מהמנהגים הקולינריים הפחות מכורים לנו כאן ה- OMAKASE. הישיבה מרוכזת סביב בר המסעדה בלבד כאשר שאר מתחם המסעדה מוחשך ובצורה זו מתאפשרת חוויה אינטימית. הארוחה בנויה בצורה הדרגתית כאשר בן נריה מארח אישית את האורחים ומשתף אותם בהסברים וסיפורים שמאחורי המנות וחומרי הגלם. לצדו, צוות הסו שפים המקצועי, כל אחד והמחלקה שבאחריותו, יוצאים מאזור הנוחות של המטבח ומציגים לאורחים את חלקם בתפריט.

ארוחת האומקסה תערך בימי ראשון ומורכבת מ-15 מנות, קבועות ומשתנות מחומרי גלם ייחודיים מתוכן 2 קינוחים. ערב אומקסה מורכב מ-2 סבבי הושבה: הראשון מתחיל ב- 18:45 והשני ב- 21:15 כל סבב מותאם ל- 36 סועדים בלבד.
מחיר הארוחה: 580 ₪ לאדם, כולל מים מינרלים ומוגזים. (המחיר לא כולל אלכוהול).
להזמנות: 074-758-8818

אויסטר ג'לארדו של מסעדת A (צילום: גל קולוג)
אויסטר ג'לארדו של מסעדת A (צילום: גל קולוג)

הבראנץ של בושוויק חוזר
הבראנץ' המושחת של הבושוויק חוזר לימי שישי (שבתות בהמשך) מדויק ומושחת יותר. השף עינב אזגורי חוזר עם מנות שהן שיר הלל לשחיתות בוהוריים לצד הקוקטיילים המוכרים והאהובים.

בין המנות: אומלט גבינות עם ביסק סרטנים, סטיקי טופי פנקייקס עם בייקון, נאגטס דלעת ובייקון בגלייז ברבן ותה שחור, סומסום וסלרי,  טבעות בצל ביתיות עם קטשופ צ'יפוטלה, גרילד צ'יז והאם סנדוויץ' עם חמאת בוטנים וריבה, סליידר בקר עם צ'דר וביצת עין לצד קוקטיילים קלאסיים כגון בלאדי מרי ועוד

בראנץ בבשוויק (צילום: בן יוסטר)
בראנץ בבשוויק (צילום: בן יוסטר)

חדש // המקדש 2.0 - מסעדת השף של לירן בלו נפתחה במשכנה החדש בפתח תקווה
מסעדת המקדש, מסעדת השף של לירן בלו, פעלה במשך חמש שנים במתחם אושילנד בכפר סבא, השבוע היא נפתחה מחדש לקהל הרחב במשכנה החדש והמפואר בפתח תקווה. תפריט המסעדה משתנה כמעט מדי יום על פי סוגי הנתחים שמספק הקצב ויחד עם חומרי גלם מקומיים ועונתיים, לירן בלו מספק פרשנות אישית עם השפעות שספג מהמטבחים השונים בהן פעל במהלך חייו.

בין המנות: פסיפס פרוסות סלמון עטופות באצת נורי שרופה מעושנות בעצי לימון מוגש עם גספצ'ו מלפפון ומנטה טריה, קרם לימון כבוש קוויאר סויה ועלי זעתר (68 שקלים); שיפודי טונה טרייה על ענף קארי צרובים קלות בפחמים, קרם גזר וג'ינג'ר ופרחי דבש מעל מלפפון חריף לצד קונסומה עגבניות שרי צהובות (62 שקלים);  ספייריבס טלה מעושן בעצי חרוב על קרם ארטישוק ירושלמי וסלט פריקי ועשבי תיבול מקומיים (139 שקלים); תבשיל כתף אנגוס ולחי עגל בציר בקר ובירה לבנה לצד פירה תפוח אדמה וסלט עשבים תאילנדי (119 שקלים) ועוד לצד תפריט טעימות חוויתי אותו מציע בלו במחיר של 250 שקלים לסועד (לא כולל אלכוהול).
 ימים א-ד 12:00 – 21:30 יום ה' 12:00- 22:00 טלפון: 09-9777007. הפסגות 9, פארק עופר, פתח תקווה 

שיפודי טונה צרובה בקונסמה עגבניות  (צילום: דויד ששון)
שיפודי טונה צרובה בקונסמה עגבניות (צילום: דויד ששון)

מסעדת צ׳נה מציגה מנות פועלים איטלקיות עם טוויסט ים תיכוני
לכבוד חודש מאי, חודש הפועלים, אגאי הביא את הפרשנות שלו למנות האיטלקיות והחליט לרגש את קהל לקוחותיו בטעמים חדשים שיביאו את המטבח האיטלקי הביתי למסעדה התל אביבית, מנות איטלקיות שכל איטלקי גדל עליהן ורבים אוכלים בשעות הצהריים במסעדות ליד מקום עבודתם.

בין המנות: חטיפי אסאדו צרובי בפלנצ'ה, גרמולטה של עשבי תיבול; פסטה מיט בולס – פסטה פפרדלה מקמח דורום, רוטב עגבניות עשיר, קציצות אסאדו בקר וטלה, בזיליקום טרי, פרמז'אנו רג'יאנו; פסטה ראגו – פסטה רחבה מקמח דורום, תבשיל אסאדו מפורק ביין אדום, עגבניות צלויות, בזיליקום' כריך מיט בולס – אסאדו וטלה ברוטב עגבניות עשיר, אורוגולה פרמזן ועוד.
הרצל 10, תל אביב, שעות פעילות: א׳-ש׳ 18:00-00:00, בראנץ׳- ו׳-ש׳ 12:00-16:00 להזמנות: https://ontopo.co.il/cenadinner/

מנות הפועלים של צ'נה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מנות הפועלים של צ'נה (צילום: אנטולי מיכאלו)

חדש // בין ים להר- מסעדת פיגם
השף דן זוארץ (ממקימי דלידה בתל אביב) בחר לעזוב את העיר הגדולה וללכת אחר ליבו והוא פותח בימים אלה את פיגם, מסעדה אינטימית שנחבאת בין הסמטאות הציוריות של כפר האמנים עין הוד. כל חומרי הגלם מקומיים לצד משק אורגני של גבינות וירוקים, ירקות ובשר מפורדיס ויינות מהיקבים הסמוכים. תפריט הוא מזרח תיכוני  ושואב השראות מלבנון, תורכיה, יוון ואיראן עם הרבה כבוד לדיג חכות וירקות בלאדי וליקוט עונתי.

בין המנות: פול שבושל חמישה ימים וטחינה עמבה ברולה של פלפלים חריפים מעושנים ופטה צאן יוונית; אינטיאס נא, שמן מרוקאי, שומר ים וסלרי ; סבידה בחוויאג' וחומוס; קישואי בלדי קטנים, חמאת עגבניות ולימונית, צ'יפס מרוות בר, יוגורט מיובש; מבאקבאקה- פסטה לובית עם אוסובוקו ברוטב עגבניות.
אמפי עין הוד, ימים רביעי וחמישי 17:00 עד 00:00, שישי שבת  12:00-17:00 – תפריט מצומצם בתקופת ההרצה. להזמנות 0546833330

ברולה פלפלים של מסעדת פיגם (צילום: נועם פריסמן)
ברולה פלפלים של מסעדת פיגם (צילום: נועם פריסמן)