בהמשך לפנייתן של משפחות נרצחי הפיגוע הרצחני באלעד, מאות משפחות שכולות פנו היום (שלישי) לחברי הכנסת בדרישה להצביע בעד החוק להפסקת פינוק מחבלים. המשפחות טוענות כי "אין לתת יד להמשך העוול המוסרי והפגיעה בהרתעה".

בפתח המכתב, כתבו כי "אנו מאות המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מפורום 'בוחרים בחיים' פונים אליכם בשעה זו, בעיצומו של גל טרור נורא מצד אויבינו, בבקשה ובדרישה להצביע בעד תיקון חוק פקודת בתי הסוהר (תנאי אסיר בטחוני בבתי הסוהר) שיעלה להצבעה מחר. חוק זה, שאותו אנו מכנים חוק איסור פינוק מחבלים, נועד להפסיק את זכויות היתר וטובות ההנאה מהן נהנים מחבלים".

זירת הפיגוע באלעד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
זירת הפיגוע באלעד (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"זאת, בהתאם למסקנותיו של דו"ח ממשלתי, דו"ח קעטבי, משנת 2019 אשר אנו דחפנו להקמתו ואשר בחן באופן מקצועי את תנאי הכליאה של המחבלים, ומצא שהם נהנים מזכויות-היתר וטובות-ההנאה שאסירים פליליים בישראל אינם מקבלים".

עוד הוסיפו, כי "מותר לציין שכל רגע שבו החוק לא עובר והמצב הנוכחי נמשך מהווה פגיעה נוראה בזכר יקירינו שנרצחו ובנו כמשפחות שכולות ונפגעי טרור, אך לא זו בלבד. העברת החוק הינה כלי קריטי לשיקום ההרתעה הישראלית נגד המחבלים אשר נרמסה במידה רבה כתוצאה מכך שכל מחבל יודע שאם ייתפס - ייזכה לכבוד, למעמד ולתנאים מפנקים בכלא הישראלי".

פרויקט מיגון בית הכלא גלבוע (צילום: דוברות שב''ס)
פרויקט מיגון בית הכלא גלבוע (צילום: דוברות שב''ס)

"החאפלות ההמונית, ההתנהלות הארגונית בכלא במסגרתה בכירי המחבלים הופכים להיות מנהלי הכלא בפועל, צפייה בשידורי ההסתה של הרשות הפלסטינית, מפגשים אח"מים עם ח"כים ועוד. כל אלה חייבים להיפסק כאן ועכשיו - וזה בדיוק מה שעושה החוק המוצע. כמי ששילמו את המחיר הנורא מכל בשל היעדר ההרתעה הנדרשת אנו פונים אליכם בקריאה ברורה - אל תתנו לשום שיקול פוליטי או אחר להתערב בהחלטה המוסרית והבטחונית המתבקשת - הצביעו בעד החוק והיתרמו בכל כוחכם למען העברתו ויישומו המיידי".

"אנו כותבים מכתב זה מתוך הבנה שלכל אחד ואחד מאתנו עומדת החובה "לא תעמוד על דם רעך". מי שיבחר שלא לתמוך בחוק בטחוני חיוני זה בשעה שאויבינו מכים בנו בטרור רצחני - מפקיר בכך ביודעין את ביטחונם של אזרחי ישראל", סיכמו.