שר החוץ הירדני וסגן ראש הממשלה, איימן א-ספדי, התראיין לערוץ "אל-ממלכה" הירדני והגיב לדבריו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, כי "כל ההחלטות ביחס להר הבית ולירושלים יתקבלו על ידי ממשלת ישראל". א-ספדי אמר: "אין ריבונות ישראלית במקומות הקדושים בירושלים, זו אדמה פלסטינית כבושה".

א-ספדי הוסיף כי "ישראל הוא כוח כובש המעכב צעדים שנוקט משרד ההקדשים על מנת לשמור על הביטחון והשלווה באל-אקצה". לטענתו, "המכשולים כוללים מניעה מעובדי ההקדשים מלמא את תפקידם ומניעה של הפרויקטים הרבים. המסר ברור והעמדה ברורה, ירושלים היא בירת המדינה הפלסטינית שחייבת להיות חופשית ועצמאית בגבולות 67'. זאת הדרך להשיג שלום קבוע".

עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)
עימותים בהר הבית (צילום: רויטרס)

בנוסף, גורם רשמי במשרד אישר כי "האחריות והסמכות למנות שומרים ועובדים שייכים למשרד בתיאום עם מחלקת ההקדשים האסלאמית בירושלים, והוא אינו מקבל השתתפות של אף גורם אחר, כולל ממשלת הכיבוש הישראלי. משרד הוואקף מינה יותר מ-70 שומרים מאז 2016, אך הצעדים השרירותיים והמתנשאים הישראליים וההגבלות שמציבה משטרת ישראל בשטח, מהווים מכשול בפני השומרים מלמלא את עבודתם".

כזכור, ראש הממשלה אמר כי "ישראל תמשיך לשמור על יחס מכבד לבני כל הדתות בירושלים". זאת, על רקע הודעתו של חבר הכנסת, מנסור עבאס, כי "ניהול הר הבית נמצא בידי מלך ירדן". 

מנסור עבאס, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת עבאס הוסיף כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פיתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".