במהלך פעילות צה"ל הבוקר (רביעי) בג'נין ובמחנה פליטים הסמוך התפתחו עימותים בין צה"ל למתפרעים במקום, ובמהלכם נהרגה כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עקל'ה. דובר צה"ל התייחס ואמר כי "מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה".

מותה של העיתונאית הבכירה הוביל, כאמור, לקרב גרסאות בין ישראל לבין הפלסטינים. בתיעוד שהופץ זמן קצר לאחר האירוע, וצבר תאוצה ברשתות החברתיות, נשמעים המתפרעים הפלסטינים כשהם צועקים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה".

חילופי האש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין, קרדיט רשתות ערביות

בסרטון נוסף שהופץ ברשת תועד רגע הפגיעה בעיתונאית הוותיקה:

אבו עקל'ה היא אחת מחלוצות העיתונאות הפלסטינית ומהמוכרות בין כתבי השטח באל-ג'זירה. היא הצטרפה לערוץ ב-1997, שנה לאחר השקתו. לפני כן אבו עקל'ה עבדה ברדיו פלסטין ובערוץ בעמאן. במשך 25 שנה סיקרה אבו עקל'ה את כלל הלחימות והעימותים בין הפלסטינים לישראל. היא נולדה בשנת 1971 בירושלים, בעלת תואר ראשון בעיתונאות ותקשורת מאוניברסיטת ירמוך שבירדן.

בריאיון שהתקיים לאחרונה לאל-ג'זירה אמרה כי "הכיבוש הישראלי תמיד האשים אותי בצילום אזורי ביטחון, והבהירה כי היא תמיד הרגישה שהיא מתמודדת הן מול צבא הכיבוש והן מול המתנחלים". אבו עקל'ה סיפרה גם כי אחד הרגעים שהשפיעו עליה יותר מכל היה הביקור בכלא אשקלון וחשיפת תנאי האסירים הבטחוניים, שחלקם בילו יותר מ-20 שנה מאחורי סורג ובריח.