חולה סרטן בן 80 נתבע למזונות על ידי האם של בתו הבגירה (חיילת), זאת למרות שבין הצדדים נחתם הסכם שקיבל תוקף של פסק דין, לתשלום מזונות עד הגיעה של הילדה לגיל 18.

מדובר בקשיש שבשנות ה-60 שלו נפגש עם שכנתו בפגישות מזדמנות, כאשר "המערכת" הייתה בנויה על ניצול חד- צדדי מצד התובעת. לטענת עו"ד אופיר, בין הצדדים לא הייתה מערכת זוגית כלל וכלל, ומדובר בגניבת זרע קלאסית. הנתבע מצדו הבהיר לתובעת שבשום אופן אין בכוונתולהביא ילד לעולם, והתובעת מצדה הצהירה מפורשות כי אינה רוצה בשום אופן ילד משותף, כי אין היא יכולה להיכנס להריון ואינה רוצה בכך, וכי הריון מסוכן לבריאותה.

כפי שהוסכם בין הצדדים, דמי המזונות ישולמו עד הגיעה של הילדה לגיל 18, ולא יום אחד מעבר לכך. אין מדובר בטעות אלא בהסכם ברור וחד משמעי, שנערך על ידי באי כוחה של התובעת ושיכלל את כל האופציות וההשלכות העתידיות. 

עורכת הדין מיכל אופיר (צילום: יח''צ)
עורכת הדין מיכל אופיר (צילום: יח''צ)

בכתב ההגנה ציינה עו"ד אופיר כי לא הונח שום בסיס להוכחת 'טעות בהסכם'. הנתבע שילם סכום גבוה מאוד למזונות, ובהתאם לכך הוסכם מפורשות כי הסכום ישולם אך ורק עד הגיעה של הילדה לגיל 18.אין מדובר בטעות מקרית או השמטה, אלא עניין שנקבע מפורשות בהסכם שבין הצדדים, אושר על ידי בית משפט וקיבל תוקף של פסק דין . כעת, בחלוף 18 שנה, הטענה כי ישנה "טעות בהסכם" אין לה מקום ולו רק בשל התיישנות. העלאת הטענה כיום אינה אלא ניסיון נוסף לעשיית עושר ולא במשפט, וניצולו של אדם קשיש וחולה מאוד. 

כעת מבקשת עו"ד אופיר מבית המשפט את דחיית הדיון לאחר שהתגלה אצל הנתבע סרטן, זאת פרט לכך שהוא סובל ממערכת חיסונית מוחלשת ומאי ספיקת לב. בכתב הבקשה ציינה בין השאר כי הבת שלא ביקשה לראות את אביה, מסרבת היום לדחות את דיון ההוכחות, זאת על אף שלדעת הרופאים ישנה סכנה ממשית לחייו ועל כן, נאסר עליו להתייצב לדיון בבית המשפט.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il