ארגון הפתח דיווח היום (רביעי) כי החלה נתיחת גופתה של כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה במכון לרפואה משפטית באוניברסיטת א-נג'ח בשכם. מתוצאות ראשונות של הנתיחה, עולה כי הכתבת נפגעה מכדור שגרם לקרע במוח ובגולגולת. מנהל המכון, ראיין אל-עלי, אמר כי "הכדור שפגע בה היה ישיר וקטלני".

בתוך כך, בכיר בעיתונות הפלסטינית, נאסר אבו בכר, אישר כי אירוע הירי בשירין הועבר לחקירה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהרג. אבו בכר מסר כי "היא מתה מות קדושים וההוצאה שלה להורג הוא פשע מן המניין שכוון נגד עיתונאים". לדבריו, מספר העיתונאים שנהרגו מאז שנת 2000 עלה ל-50, ומאז שנת 2013, תועדו יותר מ-7,000 התקפות כנגד עיתונאים.

שירין אבו עקל'ה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
שירין אבו עקל'ה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

בנוסף, אבו בכר הדגיש כי "הכיבוש מבקש להרתיע עיתונאים מלסקר את הפרותיו, במיוחד במחנה הפליטים בג'נין, ולדבר חדשות שגויות לגבי מותה של הכתבת אבו עקל'ה. כל העדויות והסרטונים מפריכים את הנרטיב של הכיבוש".

כאמור, צה"ל פעל הבוקר בג'נין ובמחנה פליטים הסמוך לה. התפתחו עימותים בין צה"ל ואף לבין כוחות מג"ב שפעלו ככוח מעטפת במקום, למתפרעים במקום. במהלך העימותים נהרגה כתבת אל ג'זירה. בצה"ל הודיעו כי במהלך העימותים בוצע ירי מסיבי על ידי מחבלים לעבר הכוחות ואף הושלכו מטענים. בנוסף, צה"ל הודיע כי נבדקת האפשרות שבמהלך חילופי האש נפגעו עיתונאים.

מותה של העיתונאית הבכירה הוביל, כאמור, לקרב גרסאות בין ישראל לבין הפלסטינים. בתיעוד שהופץ זמן קצר לאחר האירוע, וצבר תאוצה ברשתות החברתיות, נשמעים המתפרעים הפלסטינים כשהם צועקים "פגענו בחייל, הוא שכוב על האדמה".