דובר צה"ל התייחס הבוקר ב-103FM (רביעי) לאירוע שבו נורתה למוות עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה ועיתונאי נוסף נפצע באורח בינוני. ואמר: "מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. אני יכול לספר לכם פה הבוקר שאנחנו הצענו לפלסטינים חקירה משותפת. הם לקחו את הגופה, יכול להיות שהם יודעים למה הם מסרבים".

ח"כ עאידה תומא סלימן התייחסה הערב לדבריו של דובר צה"ל ולתקרית ובריאיון לענת דוידוב ב-103FM אמרה כי "זאת לא תקרית, קשה לי לקרוא לזה תקרית. ודאי שהכרתי אותה, אני חושבת שאין פלסטיני שלא מכיר את שירין אבו עאקלה - היא הייתה עיתונאית משכמה ומעלה. היא רדפה אחרי האמת כל הזמן, היא הייתה אישה טובה וחייכנית, צנועה מאוד למרות שכיכבה כול ערב בטלוויזיה".

"זאת אבידה גדולה מאוד. אני חייבת להגיד שדובר צה"ל שיקר במצח נחושה. הוא יצא לתקשורת ואמר שהפלסטינים סירבו לנתיחה, כשעוד לא הגיעה אליהם בקשה כזו - אני לא חושבת שלצה"ל יש זכות לחקור את הנושא. צריכה להיערך חקירה מבחוץ. אנו צריכים להתקומם על העובדה שירו בשירין עם אפודה שכתוב עליה 'עיתונות', וכמישהו התקרב לעזור לה ירו בו. כוחות כיבוש נכנסו לאזור כבוש, ובסוף עיתונאית שילמה את המחיר ונהרגה", הוסיפה.

פעילות צה"ל בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

בהמשך, עוד התייחסה לקידום חוק חופשת לידה לגברים ואמרה: "באופן כללי, העיקרון להוסיף עוד שבועיים על חשבון הקופה הציבורית - זה משהו מבורך תמיד. אני חושבת שכל מה שנותן רווחה, במיוחד למשפחה שמנסה להתמודד עם לידה, זה דבר טוב. עם זאת, אני חושבת שהוציאו אותו מהקונטקסט. הרי, בסופו של דבר, אנו מדברים על מתווה שפרטיו ייסגרו רק לקראת הכנת התקציב הבא. כלומר, זמן התוחלת של החוק הזה יכול להיות ארוך יותר מזמן החיים של הממשלה שרוצה לחוקק אותו". 

עוד אמרה: "שלא יהיו אשליות - בדיוק כפי ששיווקו את גיל הפרישה כאילו הוא לטובת האנשים ולשיפור מעמדם בשוק העבודה וזה לא נכון, עכשיו מנסים לשווק את החוק הזה כאילו הוא יסגור את הפערים בשכר. אז לא, הוא לא יתרום לסגירת הפערים. צריך לקדם צעדים אינטנסיביים יותר שאני מקווה שגם האוצר וגם הקבינט המגדרי יגיעו לשם. אנו מדברים על נשים שמקבלות שכר נמוך מאוד וביניהם סייעות בבתי ספר שבקושי מקבלות שכר מינימום".

"לכן, אני חושבת שסוגרים פערים בדרכים אחרות. טוב להוסיף למשפחה עוד משפחה ועוד תקציב כדי שהיא תוכל להתמודד עם לידה חדשה, אני לא פוסלת את זה, אבל אני אומרת גם שיהיה על סדר יומה של הממשלה לקדם דברים ושלא יבטיחו לנו דברים שיקרו רק בשנה הבאה", סיכמה.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm