מַיְינוֹת בשדה התעופה

והנה עבדכם, החופשי למדי, נמצא שוב בשדה התעופה, ומתיישב לו למנוחה קלה במסעו באולמות הגדולים ורחבי הידיים של נתב"גנו, שערנו לעולם הרחב. אני נמצא באזור שאחרי הבידוק הביטחוני ולפני ביקורת הדרכונים, אוכל משהו קטן, ומביט סביבי. וזה מה שאני רואה סביבי: שתי מיינות כתומות מקור מקפצות שם באולם, עפות ממקום למקום, בין “מקדונלד'ס" הכשר ל"קפה קפה". מנקרות פה ושם פירור במקורן החד. היי, מיינות, גם לכאן הגעתן?

המיינות, שהמקור הכתום שלהן, נוצותיהן, ביציהן בצבע טורקיז עז, שנראות כמו סוכרייה, וכל כולן - אינן מכאן. הן מומחיות בבריחה, וברחו להן מאיזה כלוב ופשטו בארץ, וכבר מזמן דחקו את כל מיני הציפורים שדווקא כן מכאן. היום הן המין הרביעי הנפוץ ביותר בישראל, ובאזור מרכז הארץ היא אפילו המין השני הנפוץ ביותר. אזור המחיה המקורי שלהן הוא בכלל הודו ודרום־מזרח אסיה. אבל מכיוון שהן פלשו להרבה מקומות על פני הגלובוס, הן הוגדרו על ידי האו"ם כאחד ממאה המינים הפולשים המסוכנים בעולם.

מה הן עושות בשדה התעופה? אני שואל את עצמי. הציפורים האלה נראות לי כזוג שמתכנן נסיעה לחו"ל כדי לפלוש ולהתרבות בעוד מקומות. כידוע, המיינות האלה, שנראות שובבות וקופצניות, הן דווקא יציבות בחיי האהבה שלהן, הן מונוגמיות, זוג אחד של בני כנף נאמן זה לזו לעד. הזוג שלידי מקפץ בשמחה חשודה, שרק מגבירה אצלי את הדאגה. עליצות כזו אופיינית לזוגות הנוסעים יחד לחו"ל. רואים אותם את הזוגות האלה גוררים מזוודות בכל פינות שדות התעופה. המיינות לא צריכות מזוודות. הן טסות לייט. ככה הן הגיעו לכל מקום.


למיינות יש חיבה מעט מוזרה למטוסים. קראתי שהמיינות מקננות אפילו בכנפי מטוסים. בשדה דב, כך נמסר מפורשות על ידי ויקיפדיה, נמצא קינון של מיינה במטוס ארקיע, שחנה במשך סוף השבוע בשדה התעופה. אני טס הפעם באל־על, אבל אני לא בטוח שלמיינות אכפת באיזו חברת תעופה להתפשט על פני כדור הארץ. הלכתי משם לבסוף, המטוס שלי המריא, בסוף הטיסה נחתי באיטליה. ליד בידוק הדרכונים באיטליה, כשכל הנוסעים שוב נפגשים, חיפשתי את המיינות האלה בתור. הן לא היו שם, אבל אני לא בטוח שהן לא באו איתי כדי להתחיל השתלטות גם על איטליה.

 לכל איש יש שד

האם את מתכוונת לקבל תפקיד בסרט? האם אתה מתכוון לפרסם ספר? האם אתה מתכוון להקליט שירים? האם את סיימת לתרגם מחדש את עלילות גלגמש? לכל אחד מכם יש צורך בשירות שלנו. שירות אספקה של שדים מהעבר וסודות אפלים לצורך ראיונות. האם סיימת תקופת מנכ"לות בהייטק ואת רוצה לספר על הישגייך לציבור בשער של מגזין כהכנה לשאיפות שלך לתפקיד עוד יותר היי? האם אתה מתכוון לפרסם בכתבת טלוויזיה את שיטתך לקואוצ'ינג חדשני, ולאסוף מאמינים?

כן, גם לכל אחד מכם יש לנו פתרון. לכל אחד מכם נוכל לספק שדים מהעבר, סודות אפלים, טראומות שעברתם, משברים שחוויתם.
ברור לכם ולנו שללא שדים, או לפחות משבר שזו פעם ראשונה שאתם מספרים עליו, לעולם לא תצליחו לקבל כתבה בעיתון, ראיון בטלוויזיה, אפילו לא שיחה ברדיו. מצד שני לא לכל אחד יש במלאי סיפורים מרגשים וקורעי לב מן העבר. לנו יש בשבילכם. אנו מתאימים סיפור בנוי אישית ומשכנע שמאפשר לכם חשיפות אמיצות וגילוי לב מרעיש, סיפור שמבוסס על צלקות נפשיות שלא ידעתם שיש לכם, שלא ישאיר אף קורא, צופה או מאזין, אדיש.

אנחנו נדע למצוא בקורות חייך משהו שאולי נראה לך זניח, ונהפוך אותו לפצע ולשריטה מעוררים עניין. עין לא תישאר יבשה כשתחשוף את מצולות נפשך האפלות. נעניק לכל לקוח שלנו סיפור אנושי אמין אך בלתי ייאמן, שיענה על התנאי שבלעדיו שום עורך לא יאשר לשום כתב בשום אמצעי תקשורת לפרסם את הסיפור שלכם. בין שזו תגלית במתמטיקה של 24 ממדים באפס המוחלט, ובין שזו מסעדה חדשה. זכור: בלי גילוי מזעזע מעברך איש לא יסכים לפרסם עליך מילה.
 

עוד משהו:

עכשיו אנחנו רשמית בני מזל לשעבר.

יללה באיטליה

ישבנו בבית באיטליה, הבית שאנחנו תמיד נמצאים בו כשאנחנו באיטליה. רוח נשבה בחוץ, זו הייתה רוח די חזקה והיא השמיעה קול יללה.
״מה זה?״, אמרה אשת נעוריי, ״אה, זו הרוח, לרגע נבהלתי, חשבתי שזו אזעקה״.  ״תראה איזה פסיכים הם עשו מאיתנו״, היא הוסיפה, ״כל צליל נשמע סכנה, כל דבר מזכיר סירנה". 

חיבקתי ועניתי: “נעשינו פסיכים במה שאנחנו שומעים, ועוד יותר פסיכים במה שאנחנו לא שומעים ולא רוצים לשמוע". מעכשיו אנחנו גם לא יכולים לראות גרזן בלי לחשוב על רצח אכזרי.

פוליטיקאי חכם?

יש פרשנים שאומרים שמנסור עבאס הוא פוליטיקאי חכם. לא צריך להיות כל כך חכם כאשר כולם כל כך טיפשים.  

יותר מפחיד מבנט

האסונות נזקפים עכשיו לחובת בנט, כאילו שהוא ראש הממשלה והוא אחראי. לא הוגן. שוכחים שזו ממשלה שבה ליאיר לפיד יש אחריות משותפת ואולי מחייבת יותר, כי הוא ראש המפלגה הגדולה, מפלגה שהרעיון שהיא מציעה הוא: “יאיר לפיד יודע טוב יותר“, והיא מייצגת המון בוחרים שממש בחרו בו.

כרגע אנחנו מאשימים את בנט, אבל כל אחד צריך לרעוד מהיום שבו לפיד יהיה זה שיכול לתת הוראה לצבא. לפיד כמנהיג המדינה הוא אדם של שאיפות גדולות להטביע חותם על ההיסטוריה והבנה קטנה מדי לצורך כך. הוא עלול לתת הוראה לפנות את יהודה ושומרון.

פינת השלולית

הנה סיפור מופלא ממעמקי השלוליות, סיפור אמיתי שנתקלתי בו לאחרונה: אחרי שנים רבות של אהבה, אחרי שעברו ימים רבים מאז הצפרדע הפך לנסיך ואז למלך, הוא הלך לעולמו, למרבה הצער. הנסיכה נשארה לבד, ואז היא הביטה בפרח מיובש שצבעו גם הוא כבר דהה, וסיפרה לחבריה סיפור שלא כל נסיכה יכולה לספר.

“הפרח המיובש הזה", היא אמרה, בעודה מציגה אותו לחבריה, “הוא סחלב מזר החתונה שלי, סחלב מיובש שהמלך שלי שמר כל החיים".