חבר מועצת עיריית ראשון לציון, הרב אריה כהן, עורר היום (רביעי) סערה כשפנה לראש העירייה, רז קינסטליך, במספר שאילתות והצעות הקשורות לקהילה הלהט"בית.

באחד ממכתבו, כתב כהן: "ידוע התמיכה המטורפת והעיוורת שלך ושל ליאל אבן זוהר (סגנית וממלאת מקום ראש העירייה) בשטויות של הלהט"בים ועל מנת לצנן את הטיפשות שלכם ולהכניס אתכם לפרופוציות נכונות הריני להעלות הצעה לסדר שאם כבר אתם רוצים לקיים מצעד (גאווה) בושה וחרפה ולתלות את דגלי התועבה ברחבי העיר אם כן אבקש כדלקמן מהמועצה. המועצה תחליט שמצעד הבושה והחרפה יהיה הרחק ממרכזי העיר ויתלו דגלים אך ורק ליום אחד ולא לשלושים יום כמו בשנה שעברה".

במכתב אחר, הפנה כהן לקינסטליך שאלה ובו ביקש לדעת "בכמה כסף העירייה מממנת את מצעד (הגאווה) הבושה והאם עובדי העירייה על חשבון העירייה היא שתולה את גדלי התועבה בעיר ומסדרת את הסידורים לכל המתרחש בעיר על ידם?". במכתב נוסף שאל כהן  "האם ספר הגייז חולק בכותרים בעיר?"

ראש עיריית ראשון לציון התייחס לדברים ומסר: "לצערי הרב, שוב חבר המועצה כהן מתבטא באופן חשוך כנגד קהילה שלמה וזאת על מנת לעשות כותרות בכלי התקשורת. ההצעות שהעביר לנו היום, מבישות ומבזות - אך בעיקר אותו. אנו מוקיעים את דבריו ואין להם מקום בעיר שלנו או במדינה מתוקנת".

"בימים אלו, במקום לקרב בין לבבות, עצוב שיש מי שמנסה ללבות שנאה ואי קבלה של האחר. ראשון לציון היא עיר פלורליסטית שמקבלת את כל תושביה  באופן שווה - ללא הבדלי מין, צבע, נטייה או העדפה כזו או אחרת וכך זה יישאר״, הוסיף.

יו״ר השדולה הגאה בכנסת, ח״כ איתן גינזבורג, מסר: "הדברים שאמר חבר המועצה הם הבושה והחרפה. צר לי שנבחר ציבור לא מסוגל להיות סובלני כלפי קהילה שלמה, אשר כל דרישתה היא קבלת זכויות שיש למר כהן, אך אין למי שמשתייך אליה. שיח השנאה שהוא מבטא בדבריו לא ירתיע אותנו ואת המאבק הצודק שאנו מקיימים לשוויון זכויות מלא".

"ראשון לציון היא עיר פלורליסטית ומתקדמת שמחבקת את הקהילה הגאה. אני בטוח שמועצת העיר בראשות רז קינסטליך תדחה את הצעתו של חבר המועצה, ותמשיך לקדם מדיניות שוויונית המקבלת את כל תושבי העיר", הוסיף.

כזכור, זו איננה הפעם הראשונה שכהן מעורר סערה, זאת לאחר שבחודש אוקטובר אשתקד פנה לראש העירייה רז קינסטליך בבקשה לאסור כניסת מרצים הומואים ולסביות למוסדות החינוך בעיר."הגיעו אלי בחורים שלומדים בבתי ספר יגאל אלון ומעיינות ומספרים שנכנסו אליהם מרצים הומואים ולסביות שמרצים בפני הנערים והנערות על 'אפשרות להורות שונה מהמקובל' ואפשר שני גברים או שתי נשים", כתב.

עוד כתב, כי "פניתי בזעם אליך ולחברת המועצה ואתם לא הכחשתם את זה ואדרבא מסתבר שזה באישור ובעידוד שלכם. תתביישו לכם חוטאים ומחטיאים את הרבים. אני לא אתן לכם רשות ואפשרות שתהפכו לנו את העיר שלנו לסדום ועמורה". לבסוף כתב כהן כי "הצעתי לסדר היא: המועצה תקבל החלטה לאסור מכל וכל על מנהל החינוך ומחזיקת התיק להכניס הומואים ולסביות ולתת שיעורים לתלמידים לא במישרין ולא בעקיפין".