הרג עיתונאית אל-ג'זירה: הבית הלבן גינה באופן נחרץ את הרג העיתונאית שירין אבו עקל'ה ואף קרא לחקירת מותה. סגנית דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר הבהירה: "אנו קוראים לחקירה משמעותית". בתוך כך, גורמים מדיניים בישראל דיווחו הערב (רביעי) כי הם לא מזהים סממני משבר מול ארה"ב.

כמו כן, הגורמים מסרו כי הם היו בקשר עם אנשי הממשל האמריקאי מתחילת האירוע ובהמשך היום. במקביל, הם העבירו לאמריקאים כי עמדת ישראל תואמת לעמדת ארה"ב, בדבר הדרישה לחקור את נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו עקל'ה.

אבל בג'נין בעקבות מותה של כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה (צילום: רויטרס)
אבל בג'נין בעקבות מותה של כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, משרד החוץ האמריקאי גינה באופן רשמי את מותה ודרש לפתוח בחקירה "מיידית ומקיפה". בהודעת הגינוי נכתב כי "האחראים למותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית צריכים לתת דין וחשבון". כאמור, הכתבת נהרגה במהלך חילופי אש מסיבים בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין. דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, אמר כי "אנו שבורי לב ומגנים בחריפות את הריגתה של העיתונאית בגדה המערבית. החקירה חייבת להיות מיידית ויסודית. מותה הוא פגיעה בחופש התקשורת בכל מקום בעולם".

בצל ההאשמות והטענות כי שירין אבו עקל'ה נהרגה מירי צה"ל, הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, התייחס לכך ואמר: "יחידות צה״ל פועלות יום אחר יום בנחישות, מסכלות טרור ומונעות פיגועים. הפעילות נעשית בכל מקום שנדרש ובמיוחד במרחב ג׳נין שיש בו ריכוז מחבלים גבוה. במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר אבחנה לכל כיוון", אמר בפתח דבריו.

"בניגוד לפלסטינים, חיילי צה״ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי. הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה", המשיך רא"ל כוכבי והוסיף כי "על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש״. בהמשך, ערך הרמטכ"ל סיור באוגדת יהודה ושומרון ובמרחב התפר, וביצע תחקור ראשוני של הפעילות המבצעית שבוצעה הלילה במחנה הפליטים ג'נין".