שר החוץ, יאיר לפיד, התראיין הערב (רביעי) אצל עיתונאי חדשות 12, עמית סגל. בראיון נשאל על שיתוף הפעולה הפוטנציאלי עם רע"מ והרשימה המשותפת, והראשון לא שלל, אלא הדגיש "אנחנו מנסים לשנות את חוקי המשחק". 

לפיד נשאל על ידי סגל על "התלות במועצת השורא", המועצה המייעצת למפלגת רע"מ, והעיתונאי אף עימת אותו עם התבטאויות קודמות, בהן ביקר את תלותן של המפלגות החרדיות ברבנים. "כל מפלגה בישראל יש לה גוף מייעץ כלשהו, זה חלק מהתפקיד", השיב לפיד. 

"ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה שיש מפלגה ערבית בקואליציה היא תהליך קשה. ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא, אתם כנראה חיכיתם לה", הוא הוסיף, "ישראל מתרגלת לדבר חדש, אתם יכולים להמשיך להעמיד פנים שזה לא קורה". בהמשך לשאלה זו, הפנה לפיד לסגל את השאלה - "יש ממשלה שלא שיתפה פעולה עם הרשימה המשותפת?".

חברי הרשימה המשותפת: אחמד טיבי, איימן עודה וסאמי אבו שחאדה בישיבת סיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
חברי הרשימה המשותפת: אחמד טיבי, איימן עודה וסאמי אבו שחאדה בישיבת סיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

באשר למינויים הפוליטיים, אמר לפיד: "אם הליכוד חושב שנמנה את אנשיו לתפקידים - הוא טועה". בנוסף הבהיר כי לשיטתו, ממשלת בנימין נתניהו-בן גביר - היא המסוכנת ביותר. 

שר החוץ טען כי בדומה לממשלות ישראל הקודמות, שיתופי הפעולה עם המפלגות הערביות הם חלק מהעבודה הפרלמנטרית מול כלל המפלגות. עם זאת, הסביר כי "אנו מנסים לייצר מצב שבו השיח הישראלי לא מנוהל על ידי שנאה, לכן אנו מנסים לשנות את כללי המשחק ועובדים עם שמונה מפלגות". 

לבסוף, נשאל על ידי סגל על השיח סביב "מי יפרק ראשון את הממשלה". על כך, השיב כי הוא ושותפו, נפתלי בנט, מתייחסים לכך בהומור, והצהיר כי הרוטציה תתקיים, והוא אף יעבור לבלפור. 

בנט ולפיד בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנט ולפיד בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)