"תחום הטכנולוגיה החקלאית נמצא בצמיחה בעשור האחרון בעקבות התפתחות טכנולוגיות וניצולן לפתרון בעיות ושיפור תהליכים בתחום החקלאות והמזון", אומר עדו יוסבזון, מוביל תחום האגריפודטק ב־Start-Up Nation Central, שפועלת לקידום תעשיית הטק הישראלית.
יוסבזון מדגיש כי בשנה שעברה חברות אגטק ישראליות גייסו סכום שיא של כ־206 מיליון דולר, וב־2020 הגידול השנתי בהשקעות עמד על כ־100% לעומת 2019.

"על רקע משבר האקלים והצורך לגדל מזון בחתימה סביבתית נמוכה יותר, תחום האגטק צפוי להמשיך ולגדול בשנים הקרובות ולספק פתרונות חדשים לבעיות שאיתן מתמודדים חקלאים היום ולקשיים שאיתם יתמודדו בעתיד", הוא מדגיש. Start-Up Nation Central רואה את האגריטק כאחד התחומים המרכזיים בפעילותו, ומקדם את הטכנולוגיות הישראליות מול חברות וארגונים בינלאומיים. במחלקת האגרוטק בארגון ריכזו מספר חברות הפועלות בתחום.

חברת אגרינת מהוד השרון, שהוקמה בשנת 2016 על ידי יוצאי יחידת המודיעין 8200, פיתחה מערכת המפחיתה את השימוש בריסוס מונע על ידי ניטור מזיקים הפוגעים בגזעי עצים ויבול הפירות במטעים. באמצעות חיישנים ומלכודות אשר מבוססות על טכנולוגיה ססמית ומנועי בינה מלאכותית, אגרינת מצליחה לנטר את המזיקים עוד בשלב הראשוני ולפני שעין אדם מסוגלת להבחין בנגיעות בעצים.

חברת תבל אירובוטיקס היא מובילה עולמית בתחום החקלאות המדייקת ובפיתוח רובוטים אוטונומיים המבצעים קטיף אוטומטי של פירות. בנוסף לכך, תבל מפתחת מערכות טכנולוגיות המבוססות על AI וראייה ממוחשבת תוך שימוש באלגוריתמים מיוחדים ובניסיון הרב שפותח במרכז הפיתוח שלה.

החברה נוסדה לפני ארבע וחצי שנים על ידי יניב מאור – מייסד ומנכ"ל החברה, שראה את הקשיים הרבים של החקלאים ובעלי המטעים בחוסר ידיים עובדות ובחוסר הרצון של עובדים להשתלב בעבודה החקלאית. חברת SupPlant עוזרת לחקלאים בכל העולם להבין מה בדיוק הגידולים שלהם מנסים להגיד. חיישני החברה, הממוקמת בעפולה, מודדים את הפרי, הגזע והקרקע, ונותנים לחקלאי תמונת מצב מדויקת, בזמן אמת, של מה שגדל אצלם בחלקה. החקלאים משתמשים במידע הזה כדי לדעת כמה ומתי להשקות.

חברת סופרסקה (Sufresca) מפתחת ציפויים אכילים להארכת חיי מדף של פירות וירקות טריים, כולל אלה הקשים מאוד לציפוי, כעגבניות ומלפפונים, מונעת בזבוז ומפחיתה בשימוש בפלסטיק בכל תחום המזון. בשונה מהמוצרים הקיימים היום בשוק - הציפויים האכילים של סופרסקה עשויים ממרכיבים טבעיים ומתכלים. נוצרת האטה של תהליך הבשלת הפרי לאחר הקטיף, ובכך נשמרת טריותו לאורך זמן, הן בקירור והן בתנאי חדר.

חברת DriftSense, אשר הוקמה על ידי ד"ר אלעד סגל (מנכ"ל), ד"ר פבל קונין (סמנכ"ל טכנולוגיות)וד"ר רן שאולי (סמנכ"ל תפעול ורגולציה), מפתחת כלי תוכנה כשירות שהוא ייחודי וראשון מסוגו. הכלי מספק המלצות לתזמון למגדל, ומצביע על זמני ריסוס מיטביים שבהם תיאבד הכמות המינימלית של חומרים באוויר, כך שהכמות המקסימלית תגיע ליעדה. ההמלצות מתחשבות בתכונות הייחודיות לכל חלקה וחלקה, והן עוזרות לחקלאים לחסוך, תוך שמירה טובה יותר על הסביבה החקלאית, הסביבה האנושית והסביבה הטבעית.