כתב חדשות 12, אוהד חמו, סופג איומים מצד הפלסטינים ברשתות החברתיות, זאת ככל הנראה בעקבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה במהלך חילופי אש בג'נין. תמונתו של חמו מופצת ברשתות ועליה לוח שנתות של כוונת, לצד הכיתוב "עין תחת עין, שן תחת שן. חכה למוות שלך".


כמו כן, חמו שוחח הבוקר (חמישי) עם גולן יוכפז וניסים משעל על סערת מות העיתונאית שירין אבו עקל'ה, זאת ברקע הצהרת הבכיר הפלסטיני על סירובם לקיים חקירה משותפת עם הישראלים. "הנרטיב כבר מתקבע ולא משנה מה ישראל תעשה להבנתי", אמר בראשית השיחה, "היכולת שלך לשכנע שאין לך אחריות בסיטואציה כזו היא מאוד מוגבלת, אתה רואה איך נרטיב נבנה ברגע אחד בכל העולם הערבי". הוא הוסיף בראיון ב-103FM: "אתה רואה את השפה, את האבל הגדול ובו בזמן כמובן את האצבע המאשימה הכל כך פרועה שמופנית כלפי ישראל, שאתה אומר 'גם אם יצלמו את הקליע הזה מהרגע שיצא מהרובה ועד שפגע בה, ספק גדול אם יצליח לשכנע מישהו שזה לא ישראל'.

חמו נשאל האם ישראל מתמודדת בצורה נכונה עם האירוע, והשיב: "אני לא חושב שעוצמים עין. אני בהחלט חושב שההתנהלות הישראלית ראויה ונכונה, האסימון נפל מהר". לדבריו, הבינו באופן מיידי מהו הנזק הפוטנציאלי של אירוע מהסוג הזה. "ראיתם התייחסות בכובד ראש של כלל המערכת הישראלית", הדגיש, "הבנתי, לפחות יש נכונות אמיתית להגיד 'אנחנו אחראים', אם נגלה שאנחנו מדינת ישראל או מי מחיילי צה"ל פגעו בה. אין בריחה מאחריות וכן יש הבנה של גודל המאורע של הפוטנציאל שלו". 

"בהחלט יכול להיות שהאירוע צפוי להוביל להתגברות של ניסיונות פיגועים - כנקמה על כך", אמר עוד, "הדבר האולי המטריד ביותר, היא העובדה שזה קורה בתזמון שגם ככה השטח נפיץ ורגיש בצורה יוצאת דופן. כבר עכשיו אנחנו מדברים על שישה פיגועים קשים, ועוד הרבה מאוד פיגועים שלשמחתי לא כל כך צלחו".

שירין אבו עקל'ה (צילום: REUTERS/Imad Creidi)
שירין אבו עקל'ה (צילום: REUTERS/Imad Creidi)

חמו הדגיש כי "השטח מבעבע וזה מה שאנחנו רואים בשטחים ובמזרח ירושלים בתקופה האחרונה. שירין עבדה במזרח ירושלים והיתה מזוהה עם האזור, כאשר כבר בערב ראינו ניסיון פיגוע". העיתונאי הוסיף עוד כי "אינו יודע לומר האם ישנו קשר בין האירועים, אבל בהחלט מדובר בנדבך נוסף, ובהחלט חשוב בכל מה שקשור להצפה בשטח ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים".

בסיום השיחה, הוא נשאל האם האירוע נפיץ - כפי שהיתה פרשת מוחמד א-דורה. "באירוע הנוכחי ישנם אלמנטים מקבילים רבים, המזכירים את הסיפור של א-דורה, וכולי תקווה שאנחנו לא עומדים בפניה של אינתיפאדה או גל אלימות גדול מהסוג הזה", הסביר, "זה בהחלט יכול להיות נפיץ. האם אנחנו מדברים על משהו בסדר גודל של מסגד אל אקצא? לא. אבל אין ספק שהדבר הזה, ואנחנו צריכים להבין את זה בישראל, זו לא עוד בחורה, לא עוד פנים. אנחנו מדברים על סמל, על כמעט סמל ממלכתי פלסטיני".

הוא סיכם: "אבו עקל'ה היוותה סמל של דור פלסטיני שלם, ב-20 השנים האחרונות צפו בה מאות מיליונים בעולם הערבי. פגשתי אותה לראשונה בשטחים לפני 18 שנה, היא היתה בכל מקום באזור הזה. ומיליונים מזהים אותה כסוגייה הפלסטינית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm