הירידה הדרמטית במפלס המים של אגם מיד שליד לאס וגאס בשל הבצורת הקשה - חשפה בשבועות האחרונים שרידי אדם. לפי החשד, חלקם הם קורבנות שחוסלו על ידי המאפיה בעיר ההימורים, אשר גופותיהם הוטבעו במאגר המים הענק לפני יותר מ־30 שנה.

אגם מיד, מאגר המים הגדול ביותר בארה"ב, שנוצר בשנות ה־30 של המאה הקודמת ומספק מי שתייה ל־40 מיליון בני אדם מלאס וגאס ועד לוס אנג'לס, מתייבש בשל הבצורת הקשה שפוקדת את דרום־מערב ארה"ב בשני העשורים האחרונים, כאשר ההערכות הן שההתחממות הגלובלית החריפה את המשבר.

בצורת. אילוסטרציה (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)
בצורת. אילוסטרציה (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)

כעת, כאשר המפלס נמוך באופן היסטורי, מתחילות להיחשף תגליות מפתיעות. בתחילת החודש מצאו שייטים באגם חבית ובתוכה שרידי אדם, והחקירה העלתה כי הוא ככל הנראה נורה למוות בין אמצע שנות ה־70 לתחילת שנות ה־80. בסוף השבוע האחרון התגלו שרידים נוספים של גופות אדם, אולם הפעם החוקרים ציינו כי אין חשד לפלילים. במשך שנים נפוצו שמועות שהאגם, שנמצא במרחק של חצי שעת נסיעה מלאס וגאס, שימש את המאפיונרים בעיר ההימורים כדי להעלים את קורבנותיהם.

כעת במשטרה ומומחים לפשע המאורגן מעריכים כי יימצאו גופות נוספות ככל שהמפלס ימשיך לרדת. "רבים מהאנשים האלה הם קורבנות של טביעה", אמר ג'ף שומכר, סגן נשיא מוזיאון המאפיה בלאס וגאס. "אבל חבית היא סימן לחיסול של המאפיה. לפעמים הם זרקו אותן לתוך המים".
האגם שוכן במדינות נבדה ואריזונה על נהר הקולורדו, כ־40 קילומטר דרומית־מזרחית לסטריפ של לאס וגאס.

האגם נוצר על ידי סכר הובר. כשהאגם מלא אורכו 180 קילומטר, אורך חופיו 890 קילומטר, גובהו 375 מטר מעל פני הים, עומקו המקסימלי 149 מטר, שטח פניו 640 קמ"ר וקיבולת המים שלו כ־32 קילומטרים מעוקבים. עם זאת, האגם לא הגיע לממדים אלה מאז 1983 בשל רצף של שנות בצורת.