דווח כגרוש ללא הכנסות ובפועל הופיע ברחבי הארץ: בפעילות משותפת של רשות המסים וביטוח לאומי נעצר הזמר שמעון מזרחי, תושב הדרום, בחשד להעלמת הכנסות של מעל 2 מיליון שקלים ודיווח כוזב לביטוח לאומי. הוא הובא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להעלמת הכנסות דיווח כוזב למוסד לביטוח לאומי אודות מעמדו האישי.
 
מהבקשה לשחרור בערובה שהוגשה לבית המשפט עולה, כי במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה שלוחת ירושלים והדרום של ביטוח לאומי נפתחה חקירה בחשד כי מזרחי, תושב שדרות, אינו מדווח על הכנסותיו. אתמול הפכה החקירה לגלויה ונערכו חיפושים ונתפסו מסמכים בביתו.
 
עוד צוין בבקשה למעצר כי מהחקירה עולה כי ​מזרחי מופיע כזמר ומקיים הופעות ואירועים ברחבי הארץ במשך לפחות 10 שנים בסדר גודל של כ-11 הופעות בחודש. זאת, למרות שהוא מדווח במערכות הביטוח הלאומי כגרוש בעל חוב של כחצי מיליון שקלים, ללא עיסוק וללא הכנסות. על פי החשד, מזרחי נוהג לקבל לידיו את התשלום עבור כל הופעה במזומן ללא הוצאת חשבוניות כנדרש, והוא אינו מדווח על הכנסותיו מאירועים אלה, לא מנהל ספרים כנדרש ולא מנהל כלל תיק במס הכנסה.
 
במסגרת הפעילות, נעצר חשוד נוסף שעל פי החשד חשבון הבנק שלו מהווה "מכבסה" מהכנסות מאירועים וייצוג אומנים, שלא דווחו לרשויות המס. השופט עמיר שקד שחרר את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם הפקדת מזומן על סך 30,000 שקל, התחייבות אישית על סך 500,000 שקל וערבות צד ג' על סך 150,000 שקל.