אלפים רבים השתתפו היום (רביעי) בטקס האשכבה של עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול במהלך קרב בין כוחות הביטחון למחבלים בג'ינין. הטקס, שנערך ברמאללה, החל עם העברת גופתה מבית החולים למתחם הנשיאותי של הרשות הפלסטינית (המוקטעה), מחמוד עבאס. כמו כן, בטקס לקחו חלק גם יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה וחברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי. 

ח''כ אבו שחאדה בטקס האשכבה של העיתונאית ברמאללה (צילום: פרטי)
ח''כ אבו שחאדה בטקס האשכבה של העיתונאית ברמאללה (צילום: פרטי)


טקס האשכבה של העיתונאית ברמאללה (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)
טקס האשכבה של העיתונאית ברמאללה (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)

במהלך הטקס, תקף אבו מאזן את ישראל ואמר: "אנו רואים בישראל כאחראית למותה של עאקלה. סירבנו לחקירה משותפת כי ישראל אחראית לפשע הזה. אסור שמותה יישאר ללא עונש, נלך לבית הדין בהאג".   בתום הטקס ברמאללה, תובא גופתה של העיתונאית לבית החולים הצרפתי סנט לואיס בשכונת שייח' ג'ראח שבירושלים, שם מתגוררת משפחתה. הלוויתה של אבו עאקלה צפויה להיערך ביום שישי בשעות הצהריים. 

בתוך כך, קרב הגרסאות בין הרשות הפלסטינית לישראל על נסיבות שהובילו למותה נמשך. השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', הודיע בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות הפלסטינית דחתה את הצעת ישראל לקיים חקירה משותפת. "ישראל ביקשה לקיים חקירה משותפת ולהעביר לידיה את הקליע שרצח את העיתונאית שירין, וסירבנו לכך. אישרנו כי החקירה שלנו תושלם באופן עצמאי, וניידע את משפחתה, ארה"ב, קטאר וכל הרשויות הרשמיות לגבי תוצאות החקירה תוך שקיפות. כל האינדיקציות ועדי הראייה מאשרים כי חיסולה בוצע על ידי יחידות מיוחדות של ישראל".

למרות דבריו, מהנתיחה הראשונית של גופתה אמש לא הצליחו לקבוע החוקרים הפלסטינים מי אחראי לירי. ד"ר ריאן אל עלי מהמכון הפתולוגי באוניברסיטת א-נג'ה בשכם אמר כי הוא לא יכול לקבוע בוודאות מי ירה בכתבת. גם צה"ל פתח בחקירת נסיבות האירוע.

שירין אבו עקל'ה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
שירין אבו עקל'ה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול במליאת הכנסת כי ישראל מחויבת לברר את האמת, וציין כי הוא ביקש מהפלסטינים לשתף פעולה ולקיים חקירה משותפת. גנץ אמר עוד כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של התחקיר, ואני לא רוצה לשלול כרגע שום תרחיש. אני כן יכול להגיד שישראל רואה חשיבות רבה בשמירה על חיי אדם ובחופש העיתונות".

אתמול פנה המתאם הפעולות בשטחים בבקשה לקבל את הקליע שנמצא בגופה של העיתונאית, שירין אבו עקל'ה, במטרה לערוך בו בדיקה פורנזית על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת, בנסיון להתחקות אחר מקור הירי. מתוך רצון לשקיפות, כך נטען, מדינת ישראל הציעה לנציג הרשות הפלסטינית וכן לנציג אמריקאי להיות נוכחים בתהליך הבדיקה הפורנזית של הקליע, כך על פי גורם ביטחוני בכיר.