בפתח תוכניתם האחרונה לשבוע זה ב-103FM הבוקר (חמישי) , התייחסו בן כספית וינון מגל לטענותיו של יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס כי קיים מגעים קואליציוניים בטלפון עם בנימין נתניהו בעת שהיה ראש הממשלה. מגל ביקש להגיב לדבריו של עבאס ואמר: "אם יש לך התכתבויות עם נתניהו בטלפון, עם איזה טלפון הסתמסת? עד כמה שידוע לי לנתניהו לא היה בטלפון בתקופה שהוא היה ראש ממשלה אז קצת מוזר בעיניי שהוא אומר 'יש לי התכתבויות עם ביבי בטלפון והמו"מ' כשלנתניהו לא היה טלפון".

עוד אמר: "אתה רוצה לחשוף? אל תדבר, תחשוף. מה נהיית בחורה בטוויטר? תחשוף את הנתונים. מנסור עבאס, אם אתה כזה גיבור למה אתה לא באה לפוליגרף עם יואב קיש? הוא כבר חצי שנה רודף אחריך בוא לפוליגרף על מה שהיה. אם אתה כזה גיבור, אם אתה כזה בטוח במה שהיה עם הליכוד למה אתה לא בא לפוליגרף עם קיש?". 

מגל פנה לכספית ואמר: "הבעיה היא שאתם נשענים על התנועה האסלאמית ואתם מאמינים לה יותר ממה שאתם מאמינים לנתניהו, לליכוד ולנו. זה כמו שיאיר לפיד אתמול דיבר עם עמית סגל אז הוא אמר לו שהוא מעדיף לשבת עם בל"ד, עם שונאי ישראל, אנשים שמתחבקים עם מחבלים, עם התנועה האסלאמית. אתם מעדיפים לשבת עם כל אלו מאשר לשבת עם נתניהו והליכודניקים". 

כספית השיב ואמר: "אמרת שבע פעמים לאן הגעתם. אני מבין את המצוקה שלך, כי אתה יודע שאתה לא אומר אמת. אתה יודע שאתה צבוע. אני רוצה לדייק - הוא לא הולך לשבת עם רע"מ, הוא דיבר על שיתופי פעולה והוא ענה לעמית סגל שכל הממשלות שיתפו פעולה עם המשותפת והוא צודק ואתם שקרנים. נתניהו פיזר את הכנסת עם המשותפת ועוד מאות פעמים. רק אתמול צולמו יריב לוין ויואב קיש מסתודדים עם כל חברי המשותפת, העלתי את התמונה הזו". 

עוד אמר כספית: "נתניהו היה עם המשותפת, עם המפורדת ועם חיזבאללה מקים ממשלה ואתה יודע את זה מצוין. נתניהו הביא את כל הרעיון הזה לפה ואתה יודע את זה מצוין. תיקון טעות, הוא לא אמר התכתבויות בטלפון, הוא אמר על הטלפון שלי. אני בטח לא אגלה לך שעל רוב הטלפונים היום, בעיקר סמסונג, יש אפליקציה שמקליטה את כל השיחות בטלפון. באופן אוטומטי. אני מניח ויודע שנתניהו דיבר עם עבאס הרבה מאוד פעמים חוץ מהפגישות בבלפור ולכן לא הוכחת פה כלום בזה שלנתניהו אין טלפון. נתניהו דיבר בטלפון, שלח שליחים, המציא את הרעיון עצמו, עומד מאחוריו". 

מגל: "הם הקימו איתו ממשלה? מי שהקים איתו ממשלה זה בנט. יש הבדל בין ניסיון לרצח או רצון לרצח לבין רצח. מתייחסים לזה שונים. מה אתה כל היום מדבר על מה רצו". 

כספית: "כי אני שונא צבועים, שונא שקרנים וצבועים. היחיד שמנע את זה מכם זה סמוטריץ'". 

מגל: "אבל זה לא רלוונטי, ביבי עשרות שנים בפוליטיקה לא ישב איתם יום אחד". 

כספית: "זה הכי רלוונטי בעולם, כי בן אדם שיודע שהוא תומך בזה ואז אומר למה 'עשית את זה', הוא בן אדם צבוע". 

מגל: "אתה פשוט משעמם, אתה כל היום 'ביבי ביבי'. מילא הוא היה יושב איתם, אתה כל היום מבלבל את המוח על דברים שהוא לא עשה. מה אתה מוכיח? הוא לא ישב איתם. באו בנט ולפיד ובהזדמנות הראשונה ישבו איתם. זה מגוחך".

כספית: "זה לא יאמן שאתה מדבר על מגוחך". 

מגל: "אבל אתה קוטע אותי". 

כספית: "כי השיחה נגמרה". 

מגל: "לא, אתה לא קובע מה נגמר". 

כספית: "גם אתה לא". 

מגל: "דיברת? עכשיו תהיה בשקט". 

כספית: "לא, אני לא אהיה בשקט". 

מגל: "אתה דיברת, אתה לא תקבע כל פעם את החוקים. תשב בשקט. אתה לא מעניין. המופרכות של יאיר לפיד כל כך גדולה שאתמול כשהוא אומר לו על דברים שהוא אמר בעבר מנורווגים ועד ניפוח ממשלה, מענייני ביטחון ומכל הנושאים שהכול הפוך - תקשיב מה הוא אומר, אין לזה גבול. זה הרמה שלו וזה הרמה שלכם, של אלו שמצביעים לו". 

כספית: "קודם כל, אני שמח שהפנמת שהוא הולך להיות ראש ממשלה. לוקח לך הרבה מאוד זמן. אם לא הפנמת אני אעזור לך להפנים - לפיד הולך להיות ראש ממשלה על אפך, על חמתך ועל חמותך. הוא ישראלי לא פחות טוב ממך". 

מגל: "מגיע לנו. זה כמו שאמרת שביבי יואשם בשוחד על אפי ועל חמתי". 

כספית: "לא אמרתי את זה".



בהמשך, שוחחו השניים על המתיחות הגוברת בירושלים ובערים המעורבות, כאשר בימים האחרונים הופצו בחנויות ערביות חולצות ועליהן ציור של רובה M-16. 

מגל קבע: "יש פה אירועים, אנחנו פשוט בתוך התקוממות עממית של הערבים. ברכבת הקלה בירושלים אנשים מפחדים, אנשים שלחו לי שיש שם כל הזמן אירועים. אתמול הייתה הפגנה בעקבות המוות של העיתונאית בבבית חנינא אז הם השתוללו שם קצת. ראו יהודיות מורידות את הדגלים מהאוטו מחשש שיפגעו בהן. זה לא ייאמן. אלו מסתובבים עם ה-M16. זה אירוע שאנחנו צריכים להבין אותו, להפנים אותו שאנחנו בהתקוממות". 

עוד אמר: "הבנתי שהם מגיעים עם החולצות האלו לבתי חולים. אני חושב שלא צריך לתת טיפול רפואי למי שמגיעים עם חולצה של M16, פשוט לזרוק אותם מהעבודה, מהרחובות, מהבתי חולים – מי שהולך עם החולצה הזו לזרוק אותו. עשיתי אתמול סקר איזה חולצות צריך לעשות ממול הכי הרבה אמרו שצריך לכתוב 'נכבה 2'. כל הזמן הערבים אמרו שצריך לעלות את תודעת הנכבה אז נגביר את תודעת הנכבה, זהו". 

כספית: "אני לא חושב שאנחנו בהתקוממות עממית, אני חושב שאנחנו בניסיון שלך לשוות אווירת פחד, כאוס והתקוממות. התקוממות עממית זה כשהעם יוצא לרחובות ומתקומם, אנחנו מדברים על תופעות שוליים. אני רואה אותם בחומרה לפחות כמוך, כל מי שמכיר אותי יודע מה אני חושב שצריך לעשות, ואגב, התחילו לעשות. המספרים במגזר הערבי של האלימות, הנשקים, מעשי הרצח והמעשים החמורים האחרים בצניחה".

כספית סיכם: "במקום לקשקש ולפטפט ולהקים צוותים יש רעיונות טובים, לקחת את כל אלו שהשתחררו מהיחידות הלוחמות בחמש שנים האחרונות, להציע להם עכשיו חוזה של 30 אלף שקל לחודש לשנתיים, שבועיים אימון במתקן הימ"מ, ניידות חדשות ולשטח. תפסיקו לקשקש, אבל אין התקוממות עממית. יש שוליים אלימים וחצופים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm