אחרי שביום שלישי האחרון אירוויזיון 2022 יצא רשמית לדרך, עם חצי הגמר הראשון, הערב (חמישי) ייערך חצי הגמר השני של התחרות, בו משתתפת גם ישראל.

הערב ייפתח עם להקת הרוק המוכרת The Rasmus מפינלנד, שהתפרסמה בשנות ה-90 עם השיר "in the shadows". גם הפעם הלהקה מגיעה עם שיר רוק מצויין בשם "Jezebel", והשילוב של להקה מוכרת ושיר מאוד קליט בהחלט יעלה אותם לגמר.

מיד אחריהם יעלה ויבוא הנציג הישראלי שלנו, מיכאל בן דוד, עם השיר המקפיץ "I.M". רבות נאמר על העיבוד של השיר, ההופעה, וכמעט על כל דבר שקשור בנציגות הישראלית בכלל, אבל דבר אחד לדעתי הוא קונצנזוס - מיכאל הוא הנציג הכי מעניין, מרגש, פאן ומתוק שהיה לנו אי פעם. הדיוק והמקצועיות מאוד חשובים לו ואין לי ספק שלא משנה מה יקרה (הוא יעלה לגמר, לא לדאוג), הוא יעשה את הכי טוב שאפשר!

מיכאל בן דוד בחזרה לקראת חצי גמר האירוויזיון (צילום: כאן 11)

בתום השיר של ישראל, תעלה לבמה קונסטרקטה, נציגת סרביה, שתשיר לנו על חשיבות הבריאות וההייגינה, תוך כדי שהיא שוטפת ידיים על הבמה ושואלת איך ייתכן שלמייגן מרקל יש שיער כל כך בריא וחזק. השיר כשלעצמו לא מוצלח במיוחד אבל שורת המחץ של הפזמון שחוזרת בלי סוף עלולה להתקע לכם בראש לנצח - הישמרו!

כשייסימו לייבש את הבמה מכל המים של שטיפת הידיים, תעלה אזרביג'אן לבלדה בינונית עם זמר חביב אך לא מעניין במיוחד והשנה, בפעם השניה סה"כ בתולדותיה, נראה כי אזרביג'אן תשאר מחוץ לגמר. 

ובאירוויזיון כמו באירוויזיון, חייב להיות שיר אחד קרקסי לפחות והנה הגענו אליו בדמותה של גאורגיה, עם להקה שגם קוראת לעצמה בשם הקרקסי- Circus Mircus. כלל חברי הלהקה עולים לבמה כשהם מחופשים אבל גם פה, חוץ מפזמון קליט אין יותר מדי. 

בשיר מספר שש יש לנו את מלטה, עם שיר חביב בעל מסר של העצמה וקבלה עצמית, ואחריה תעלה סן מרינו עם שיר רוק שהוא לחלוטין ניסיון חיקוי של השיר הזוכה מאיטליה בשנה שעברה, רק שבניגוד אליו, השיר הזה פשוט בלתי שמיע. ההופעה לעומת זאת... זה משהו שצריך לראות. ספויילר: הזמר מתכוון לשיר תוך כדי שהוא רוכב על שור זועם.  הצעה לצופים:  תעכלו מהר את ההופעה של סן מרינו, כיון שאחריה מגיעה אוסטרליה עם הזמר במסיכה. מי שיצפה, יבין. 

הגענו לשיר מספר 9 ועוד לא היה לנו סגנון אתני. ובכן קפריסין כאן בדיוק בשביל זה. כמו בארבע השנים האחרונות (להוציא את 2020 שבוטל בשל הקורונה), שולחת גם הפעם קפריסין זמרת צעירה ויפה, רק שלשם שינוי השיר יותר מתכתב עם הפולקלור המוזיקלי המקומי ואינו עוד דאנס פופיסטי. חבל שהוא שיר אנמי ולא מקפיץ מספיק.  ואם בשירים אנמיים עסקינן, אז לפנינו אירלנד, ששומרת על קו השירים הגרועים שהיא שולחת מאז 2012, ומקדוניה עם בלדה שמתיימרת להיות עוצמתית, אבל היא לא. 

הנסיון להיות ייחודי תופס תאוצה עם אסטוניה, המדינה הבאה בתור להופיע, ששולחת זמר חתיך ושיר בסגנון המערב הפרוע, ולאחריה רומניה עם השיר הכביכול לטיני של הערב. גם כאן יש לנו שיר לא מוצלח עם פזמון מדבק, ואם רומניה תעלה לגמר זה לגמרי בזכות המהגרים שלה במדינות השונות באירופה.

שני השירים הבאים הם שוב בלדות-  פולין ששולחת שיר סתמי בעיניי, אבל כנראה שהרוב חושבים אחרת כיוון שהוא במקום השישי בטבלת ההימורים, ומונטנגרו ששולחת בלדה בלקנית שדווקא אותה אני מאוד אוהבת. 

את רצף הבלדות תעצור בלגיה עם שיר אר אנ' בי חביב, ולאחריו תעלה שבדיה עם אחד השירים האהובים עלי השנה באופן אישי (ולצערי אין הרבה כאלה), "Hold Me Closer" של הזמרת קורנליה ג'ייקובס שיודעת להעביר את הכאב שבשיר שלה בצורה מדוייקת לצופה והפשטות בהופעה לגמרי עובדת. 

את הערב תסגור לנו צ'כיה עם השיר הסתמי "Lights off", בדיוק כמו בחצי הגמר הראשון, עוד בחירה תמוהה ביותר לסגירת המשדר כיון שאין בו שום דבר מיוחד או מעניין. 

כאמור, מתוך 18 השירים הנ"ל, רק עשרה שירים יגיעו לגמר וההימור שלי הוא: פינלנד, ישראל, סרביה, אוסטרליה, קפריסין, אסטוניה, פולין, בלגיה ושבדיה. המקום האחרון ייתפס על ידי רומניה או אזרביג'אן.

המשדר ייחל הערב בשעה 22:00 שעון ישראל בערוץ כאן 11. מיכאל בן דוד שלנו - בהצלחה!!!