חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה", מנעה מיותר מ-100 נוסעים יהודים לעלות לטיסת ההמשך שלהם לבודפשט שבהונגריה. זאת לאחר שמספר מצומצם של אנשים התנהגו לכאורה בצורה לא ראויה, כשהמטוס היה בדרכו מניו יורק לפרנקפורט

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הנוסעים המודרים, שעלייתם לטיסת ההמשך נמנעה, היו לבושים כחרדים ורובם היו בעלי שמות משפחה יהודיים. סרטונים רבים פורסמו מאז ברשתות החברתיות, כדי להפיץ את המעשה הנתעב של החברה. "לופטהנזה", התנצלה על התקרית, וטענה כי התנהגות הדיילים לא עולה בקנה מידה אחד עם המדיניות שלה. "יש לנו אפס סבלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא", כך נמסר מהחברה.

עוד נמסר מנציגיה, כי הצוותים שהיו על המטוס, היו אמורים להגביל עלייה של נוסעים שסירבו לציית לכללים: "בעוד שהחברה בוחנת את נסיבות המקרה, אנו מצרים על כך שקבוצה גדולה של אנשים נדחתה למרות שצייתה להנחיות", הוסיפה חברת התעופה. "אנו מתנצלים בפני כל נוסע ונוסע שלא הועלה לטיסת ההמשך, לא רק על אי הנוחות, אלא גם על עוגמת הנפש שנגרמה".

ארגון ADL נגד השמצה, דחה את ההתנצלות בטענה שהיא אינה מספקת ואינה כנה. "החברה לא מוכנה להודות באשמה שהנוסעים נדחו בגלל היותם יהודים. התייחסו אליהם כאל 'קבוצה יהודית'. היה להם דבר אחד משותף - ובגללו הם לא הועלו לטיסה. על לופטהנזה לפצות את הנוסעים המבוזים במידת האפשר, ומוטלת עליה האחריות כחברה עם שם גדול כמו שלה, לחנך את עובדיה", כך לפי הארגון.

מרלן שנברגר, נציגת מפלגה גרמנית הנאבקת באנטישמיות, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הדרת יהודים מהטיסה, רק בגלל שזוהו כיהודים, זו שערוריה!".