"קעקועים עם אסף גרניט", הוט 8, הוט VOD, ימי שני, החל מ־9.5

בני ישראל, ככה אפשר לראות ברחובות, עוברים על האיסור מספר ויקרא, ומתקעקעים בלי חשבון. הקעקוע הפך להיות מאקט מוחצן המשתייך לנחלתם של השובבים בחברה למעשה שהולך ונכנס אל הקונצנזוס. מצעיר ועד זקן נכנסים אל חנותו של האיש עם המחט המכאיבה שעושה בזזזז מצמרר ויוצאים משם עם נמרים, פרחים ושלל צורות גרפיות צבעוניות מצוירות על גופם. השף אסף גרניט נשלח לסדרה בת שני פרקים לברר למה. לחזור עם תשובה מה קורה פה. מה פתאום גם טיפוסים שגרתיים, כאלה שאין להם עניין בדרך כלל להתבלט, מצטבעים בצבעי מלחמה שאינם מתקלפים מהעור.

למשימה, כאמור, נשלח גרניט. מה עניין שף לקעקועים, שאל עצמו צופה תם כמוני, שהשכלתו הקולינרית מסתכמת בשניצל עם פירה ואיבה לאייל שני, והתברר שגרניט - המופיע בתוכניות ריאליטי אוכל שונות שהתם אינו צופה בהן - מקועקע על גופו בנדיבות ועל כן מצויד בכישורים לבחון את התופעה החדשה.

עצה לצופים: אל תתייאשו מהמרואיינים הראשונים בפרק הראשון (קצין משטרה לשעבר ובת זוגו, העיתונאי גיל ריבה) שדבריהם/הסבריהם נכנסים מאוזן אחת ויצאים מהשנייה בלי להשאיר כל רושם, מלבד אולי מעט טעם רע שמדובר סתם באיזו אופנה שכמו שהגיעה כך גם - מטבעה של אופנה - תיעלם.

אלא שתחושת העוד כלום טלוויזיוני שאנחנו משופעים בו בנדיבות כה רבה ביומיום נעלמת כשמול המצלמה מתייצבות דמויות כיוצאת בשאלה חרדית לשעבר, אישה צעירה שעברה אונס וחייל משוחרר הסובל מהלם קרב, המתארים את חוויית הכאב החיצוני שבעשיית ציור הקעקע כניצחון והשתלטות על הכאב הפנימי החזק הקיים בתוכם מאז נפגעו בידי העולם החיצון. הנשימה נעתקת ליותר מרגע בודד כשאלה מתארים כיצד חריטה וצריבה פשוטה של העור מסייעות להם בהתמודדות עם השדים הפנימיים, והדקות הללו גורמות לתוכנית להתרומם מעל המישור השקוף והאוורירי שבו היא מתקיימת, ומעל הנחייתו של גרניט, שנראה שם כאילו עדיף לו להישאר ליד הסירים וכלי הכסף בתוכניות הריאליטי.

לראות או לוותר: לגמרי לא חייבים. ואם כן, מומלץ לפתוח בדילוג על חציו הראשון של הפרק הראשון.