השבוע שבה לחיינו תוכנית הריאליטי שכבשה את לבבות הצופים - "חתונה ממבט ראשון". כאמור, מדובר בעונה החמישית של התוכנית המשודרת ב"קשת 12". בשיחה נטולת מסיכות ועם לב פתוח עם פתיחת העונה החדשה, איריס קול שוחחה ב-103fm עם הפסיכולוג וכוכב התוכנית דני פרידלנדר, אשר שיתף בהתרגשות הגדולה עם חזרת התוכנית. וגם, האם בעונה הזו נגלה מהו הסוד מאחורי האהבה?

בפתח השיחה, סיפרה איריס קול כי היא נדהמה לראות את הקטעים מתוך מחנה האימונים אותו עוברים מיועדי ומיועדות התוכנית. פרידלנדר הסביר כי "מה שראית בפרקים של השבוע זה את יום המיונים שהוא חלק מתהליך של חודשים ארוכים ורבים של החיפוש אחר המועמדים לתוכנית אבל זה יום השיא. זה יום המיונים שהם באים להמון טסטים, מבחנים, מבחנים קבוצתיים, הערכות וכל מיני דברים".

אחד הרגעים מורטי העצבים בתוכנית, ובחיים בכלל, הוא הרגע בו הצדדים נפגשים ומגלים האם קיים הקליק הראשוני לו כולנו מייחלים. "אנחנו קוראים לו 30 השניות של החופה", סיפר הפסיכולוג האהוב, וטען כי מדובר בנקודה הכי מורכבת בכל סיפור ההתאמות של הזוגות: "אנחנו עושים המון מבחנים פסיכולוגיים, אנחנו באמת מכירים אותם לעומק וזו לא קלישאה. אנחנו פוגשים אותם חודשים ארוכים בכל מיני הרכבים ופורמטים".

"יש משהו אחד שאנחנו לא יכולים לנבא אותו ואנחנו כמעט לא יכולים לבדוק אותו - המשיכה. הרגע הזה שמישהו נכנס אלייך הביתה או בא לדייט, הרגע הזה שאין לו מילים והוא רגע מאוד אינטואיטיבי וכימי. לכן, כל הערכות החולצות וכו'", הדגיש.

המומחים מדברים על העונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון" (באדיבות קשת 12)

ניסוי חברתי 

בזמן שלצופים מדובר בעוד פרק, עבור משתתפי התוכנית מדובר בחלק משמעותי בחייהם. "אנחנו עושים ניסוי חברתי", הבהיר פרידלנדר, "בארץ השתרשה המילה תהליך אבל בגדול יש פה ניסוי חברתי שמנסה לבדוק מה עומד מאחורי הדבר הזה שכולנו מנסים להבין אותו - המדע מנסה להבין מה זה הרגע הזה, זה כימיה? זה פסיכולוגיה? מזל? אינטואיציה? זה רגע מאוד לא מפוענח. זה גם הקסם שלו ושל התוכנית".

"אנחנו כבר חמש עונות מנסים לפענח את הדבר הזה. אני לא יודע אם נפענח את זה בעונה הזו אבל אני כן רוצה להגיד לך משהו - הולכת להיות עונה, ואני לא אומר את זה כל עונה, הולכת להיות עונה שלא נראתה כמותה", אמר, ופירט: "יש לנו אנשים מאוד אחרים מבעונות הקודמות, הליהוק הרבה יותר מגוון בעונה הזו. מאשימים אותנו שאנחנו מביאים רק הייטקיסטים תל אביביים, מה לעשות שכל הרווקים בסוף מתכנסים לתל אביב? אז אנחנו לא עשינו את זה בעונה הזו ויש מגוון מאוד גדול של אנשים, גם של נראויות ורקעים. המשתתפים בעונה הזו לא מגיעים רק מתל אביב. יש לנו מגוון גדול. יש לנו גם זוג גברים".

אחד הדברים שהפתיעו את הצופים היה בחירת ההפקה לחשוף את כל זוגות התוכנית כבר בפרק הראשון, דבר אשר מאוד שונה מהעונות הקודמות. לדעתו של פרידלנדר, מדובר בהחלטה מצויינת עבור הצופים. "בדרך כלל בכל עונה צריך המון סבלנות, וזה יכול לקחת כמה שבועות טובים עד שלפעמים 7־6 זוגות עולים. קיבלו החלטה מאוד יפה בעיניי להראות כבר בפרק הראשון את כל המשתתפים. אני חושב שזה נורא יפה - פוגשים את כולם ואחר כך פוגשים כל אחד בפרק שלו. אתם תצטרכו לפענח מחר מי עם מי. שתהיה לנו עונה מעולה, לנו ולכם הצופים. אני נרגש".