פרופ' ירון זליכה שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק ב-103FM ותקף בחריפות את המדיניות הכלכלית שמוביל שר האוצר אביגדור ליברמן.

בפתח דבריו אמר: "שר האוצר ליברמן מתחפש לאדם אחראי, אך הוא לא. אדם אחראי לא היה מעלה את נטל המס על הציבור הרחב ב-25 מיליארד שקלים בשעה שהוא יודע שיש התפרצות אינפלציה, שהצעד ילבה את מחירי הדיור ושהבורסות בעולם על סף התמוטטות. אם לא ידע, הוא היה צריך להאזין לאזהרותיי. איזו מדינה מערבית העלתה את נטל המס בשנה האחרונה?"

"האוצר העלה את נטל המס על הציבור השנה האחרונה, 25 מיליארד שקלים נוספים עברו מכיס הציבור הרחב. הוא הטיל שורה של מיסים חדשים מכלים חד פעמיים, מס על הפחם והשד יודע מה. האינפלציה היא מס, כל שקל שמתייקר מוצר, 17% מההתייקרות הולכת לכיסו של ליברמן".

"למה את חושבת שהוא לא נלחם ביוקר המחיה, ויושב וצוחק לנו בפרצוף כאילו הוא נלחם במונופולים וביוקר המחיה? יש פה מדיניות של הון שטון שמחבקת את המונופולים, מעלה את נטל המס על הציבור, והוא חילק הטבות מס לטייקונים. מיכל כהן כל הזמן עוצמת עיניים מול היבואנים הבלעדיים שעושים עלינו צחוק, ואלו התשובות שהיא נותנת בשטח". 

על שר האוצר אמר: "ה-25 מיליארד ש"ח האלה שייכים לציבור, הוא צריך להחזיר אותם בהפחתות מיסים אך הוא לא מתכוון לעשות זאת כי הוא שומר את הכסף לחברות הגדולות, וכדי שיוכל לבוא לבחירות ולומר שהיה אחראי. אך הוא חסר אחריות למשק, חיבק את המונופולים והטייקונים, והביא אותנו למצב שבו המשק לא מוכן לא לקי". 

"צריך לבטל את כל הטבות המס לחברות הגדולות ולקחת את כספי ההטבות ולהוריד מיסים, להתחיל להילחם במונופולים ובייבואנים הבלעדים ברצינות ולא בצחוק, והצעד השלישי שהוא קונטרה לראשונים זה להעלות ריבית כדי לעצור את מחירי הדיור. המדיניות הכלכלית כרגע פועלת בדיוק בכיוון ההפוך בשלושת העוגנים. הוא העלה מיסים, הוא מתחבק עם המונופולים". 

זליכה סיכם ואמר: "אני כל הזמן כבר 20 שנה בקמפיין למען כלכלת ישראל. בוודאי שאני מתכוון להתמודד, לא רק זה - הוכח בשנה האחרונה שאזהרותיי בקמפיין האחרון היו מוצדקות. הזהרתי שאנו צריכים לשנות את המציאות הכלכלית, ליברמן עשה בדיוק הפוך. בשנה שלו התייקרו מחירי הדיור יותר מבשש השנים שלפני כן, הכיס שלנו נגרע ב-25 מיליארד שקלים. צריך לאכוף את החוקים הקיימים. מי מנע ממנו את החוק שאוסר על מונופולים לגבות מחירים מופרזים? עבאס, החרדים? תבדוק מי מימן את המפלגות בממשלת השינוי, מי נתן ערבויות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm