נוהל חדש ביישובים ביהודה ושומרון מקומם את התושבים. על פי הנחיה שהועברה בבית אריה ובעופרים, כל תושב המבקש להעסיק פועל פלסטיני בביתו, נדרש להעסיק בנוסף גם שומר חמוש. על פי ההנחיה, העסקת השומר הינה רק לאחר שנבדקו מסמכיו של הפלסטיני, לרבות תעודת זהות תקינה ואישורי שהייה ועבודה בתחומי ישראל.

מדובר בנוהל עבודה חדש, שיצא ב־8 במאי, ימים ספורים לאחר הפיגוע באלעד, והוא הועבר במסמך החתום על ידי רבש”צ בית אריה ועופרים. ההנחיה החדשה ניתנה על ידי קצין אגמ”ר רס”ן איהאב חסון, והיא אושרה על ידי מפקד החטיבה.

בבית אריה ובעופרים טוענים כי מדובר בהנחיה לא ברורה, שכן הפועלים מכירים ממילא את התושבים והם אנשי השירות היחידים שמוכנים להגיע ליישובים הללו. “אין יהודי אחד שמוכן להגיע לכאן, אז למה להקשות עלינו?”, אמרו כמה מהם בתסכול. “מילא אם היה היגיון כלשהו בהנחיה, אבל אותם הפועלים נותנים שירותים ומועסקים כמעט בכל עיר אחרת בארץ, ורק כאן מבקשים לצרף אליהם שומרים חמושים”.

“ההנחיה הזו חושפת חוסר מידתיות וחוסר אחידות בין יישוב ליישוב”, אמר צחי בק, תושב בית אריה. “איך ייתכן שאותו פועל פלסטיני, שקיבל אישור כניסה ועבודה בישראל, יכול להגיע לעבוד בראש העין או בפתח תקווה או בכל יישוב אחר, בסביבת תושבים ובסמוך למוסדות חינוך וגני ילדים – אבל כדי להביאו לבית אריה או לעופרים יצטרכו לשלם גם על העסקת שומר? אם רוצים לאסור כניסה של פלסטינים, שיקבלו החלטה חד־משמעית ולא ינסו להערים קשיים על האזרחים”.

בנושא אחר, ביישוב גבע בנימין (אדם) שביו”ש הודיעו אתמול לתושבים על איסור הכנסת פועלים הלובשים חולצה שעליה מופיע ההדפס “M16” לאות תמיכה והזדהות עם מחבלים שביצעו פיגועים בשטח ישראל. “כל עובד שיגיע לשערי היישוב עם חולצה, כובע או תכשיט עם ההדפס הזה, יישלח בחזרה לביתו”, הבהירו ביישוב. במקביל נעצר בשדרות שוהה בלתי חוקי, אשר לבש חולצה עם הכיתוב “M16”. במשטרה אמרו כי יוגש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.