העולם כולו סער השבוע בעקבות מותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנפגעה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים בג'נין. נכון לרגע זה (שישי) טרם התברר מאיזה צד נפגעה העיתונאית ומי משני הצדדים הביא למותה. סביב ידיעה זו, שוחח ניסים משעל, בתוכניתו ב-103FM, עם האלוף (במיל') ישראל זיו, לשעבר מפקד אוגדת עזה וראש אגף המבצעים במטכ"ל, אשר הביא את ניתוחו המקצועי.

בפתח דבריו אמר: "צריך לומר שאת האמירה הוודאית ניתן לעשות רק בסוף מהבדיקה הבליסטית. כל אמירה לפני כן, גם אם היא ברמת סיכוי מאוד גובהה היא לא מאה אחוז. יש פה כמה דברים שמראים, מעבר להתנהגות הפלסטינית שהיא מאוד חשובה ומראה על חוסר תום לב, יש פה כמה נתונים שצריך להתבונן להם בלבן של העיניים. הגברת הזו עצמה נכנסה לתוך קו האש, צה"ל לא זימן אותה".

בהמשך, אמר כי "אני רוצה לפרק את האירוע הטקטי, צה"ל היה שם ונכנס למעצר באופן שקט, באופן מפתיע. הוא שהה שם כמעט רבע שעה לפני שנפתחה האש, ולמעשה הגיעו החמושים ויחד איתם הגברת. כנראה או דרכם או איתם היא הגיעה ונכנסה לתוך קו האש של החמושים עצמם, הקו שאותו יצרו החמושים. כל הסיטואציה הזו לא הייתה באחריות של צה"ל, היא הייתה באחריות החמושים. זו עובדה ראשונה".

זיו המשיך ואמר: "הדבר השני, הירי נעשה דיי בסמיכות אליה, למול כלי הרכב של צה"ל שעמד בקצה הסמטה. כלי הרכב הצה"לי לא ירה לתוך הסמטה באופן חופשי, הירי שבוצע היה ירי של קליעים בודדים למטרות. כאשר מכל התחקירים שלהם לפי מיטב הבנתי, היא לא הייתה כשום מטרה לכך. מצד שני גם היה ירי פלסטיני, ואם רואים את הסרטונים באופן שבו היא חטפה את הכדור, רוב הסיכויים שזה בא מאש פלסטינית שצלבה אותה מהמקום שבו היא הייתה". 

זיו קבע בדבריו כי הירי ממנו נהרגה כתבת אלג'זירה בא  מכיוון החמושים הפלסטינים. "צה"ל לא מסתתר, על הדבר הזה אין עוררין. יש דרכים היום לבדוק את זה", הוסיף.

לסיכום אמר: "אם היה לרשות הפלסטינית רצון אמיתי לברר את האמת, אפשר היה לעשות את זה. מדינת ישראל לא מסתתרת, היא לא קבעה באופן חד משמעי על מנת להראות שהיא דוברת פה בצורה אובייקטיבית. רמת הוודאות לא מוחלטת עד שלא יהיה ביצוע של בדיקה בליסטית. להבנתי המקצועית, הפלסטינים הם הגורמים שכנראה פגעו בה".