סוכנות הידיעות הרשמית באיחוד האמירויות דיווחה היום (שישי) כי הנשיא השייח' חליפה בן זאיד נפטר בגיל 73. בהודעה הרשמית נכתב כי "משרד הנשיאות מתאבל יחד עם תושבי איחוד האמירויות, האומה הערבית והאסלאמית והעולם כולו על מותו של מנהיג האומה והפטרון, הו מעלתו השייח' חליפה בן זאיד אאל נהיאן".

בתוך כך, משרד הנשיאות הודיע על אבל רשמי והורדת הדגלים לחצי התורן לתקופה של 40 יום, החל מיום שישי. כמו כן, העבודה תופסק גם במשרדים, במחלקות, במוסדות רשמיים ומקומיים ובמגזר הפרטי למשך שלושה ימים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד:  ״בשם העם בישראל, אני שולח את תנחומיי לחברי שיח׳ מוחמד בן זאיד, למשפחתו ולעם האמירותי על מותו של שייח׳ ח׳ליפה בן זאיד, נשיא איחוד האמירויות. זוהי אבידה גדולה לידידנו באמירויות ולאזור כולו. מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו, והיא מורשת חשובה לממשיכי דרכו. יוזמותיו ופועלו הנחוש קידמו את המזרח התיכון לאופק של שגשוג ושיתופי פעולה.״

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשם ממשלת ישראל ואזרחיה, אני מביע את תנחומיי לממשלת מדינת האמירויות הערביות המאוחדות ולעמה, בעקבות מותו של נשיא המדינה, שיח' ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפד ספד: "שמעתי בצער עמוק על מותו של השייח' ח'ליפה בִּן זָאיִד אָל נַהְיָאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות".

שרת הפנים איילת שקד ספדה באנגלית: "בשם מדינת ישראל, אנו שולחים את תנחומינו העמוקים להנהגה ולאנשי איחוד האמירויות".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ספד לו: "אני אבל על מותו של אנשים היקרים ביותר ואחד מגדולי המנהיגים, השייח ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן, נשיא איחוד האמירויות, שהלך לעולמו לאחר מסע ארוך של נתינה, בו נתן הרבה למען ארצו והאומה שלו.  בשמי ובשם תושבי מצרים, אני מנחם את ההנהגה, המדינה והעם".