דובר צה"ל התייחס היום (שישי) למבצע המעצרים הלילה והבוקר ביהודה ושומרון ומסר: "אנחנו ממשיכים להפעיל לחץ בג׳נין בכל מקרה שיש מודיעין על מחבלים. הכל כדי למנוע טרור. נמשיך לפעול ללא הגבלה. פרסמנו תחקיר ביניים על מות שירין. אנחנו חוזרים ומציעים לפלסטינים להעביר את הקליע. נענינו בשלילה". כמו כן הוסיף כי במהלך מבצע המעצרים, נפצע אחיו של זכריה זביידי ולבקשתו פונה להמשך טיפול רפואי בבית חולים ישראלי. 

בתוך כך, קצין בכיר בפיקוד מרכז שפך אור על מבצע המעצרים בבורקין. לדבריו, כוח קטן של הימ"מ נכנס ראשון לכפר וכיתר שני בתים. לאחר מכן, נכנסו כוחות נוספים. בשעות הבוקר נכנסו לוחמי גולני וכיתרו את ביתו של המבוקש. בשלב זה החל נוהל "סיר לחץ" - הכוחות כרזו ליושבי הבית ולאחר שלא נענו החלו הכוחות בפריצה של הדלת באמצעות אמצעים שונים וירי לכיוון הקירות של הבית, כאשר המטרה בשלב הזה שהמחבלים יצאו.

ביתו של המבוקש בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
ביתו של המבוקש בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

במהלך הירי, יצאו מן הבית האב ומשפחתו שטענו כי המבוקש לא בבית, זאת חרף הידיעה שהוא ואחיו נמצאים שם. בעקבות כך, המשיכו הכוחות בנוהל סיר לחץ ובמהלכו ביצעו ירי של טיל נ"ט לעבר הבית וכתוצאה מכן, החלה הקומה השנייה לעלות באש. לאחר מכן, נכנסו בני המשפחה על הבית על מנת להוציא את המבוקשים.

במקביל לכך, נורו אלפי כדורים על הרכבים והחלו קריאות במסגדים לבוא ולהתעמת. לדברי הקצין, המבוקש שנעצר היה מעורב בתקריות ירי לעבר כוחות צה"ל והוא איננו קשור למות העיתונאית.