"אנחנו כבר חודשיים מנהלים מסע הסברה מתואם שלא נראה כדוגמתו בישראל", כך אמר היום (שישי) גורם מדיני בכיר בשיחה עם "מעריב". 

בהמשך התייחס הגורם להלווייתה של כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עקל'ה, ולעימותים שפרצו במהלכו ומסר: "אתמול, התגובה הייתה מהירה, ישראל יצאה עם מסרים מאוד ברורים. לגבי הלוויה, הגורמים המבצעים קיבלו הנחיות ברורות לגבי הרגישות של האירוע, התהודה והמשמעות שלו. זרקו על השוטרים אבנים, הם עטו לעבר הפורעים, ולכן נוצר הסיטואציה. אנחנו בעידן שבו הצד השני הוא מחפש לתקוף, לכן כשהוא מעלה משהו יש לו יתרון בקיבוע הנרטיב ולמרות זאת הצלחנו עד עכשיו להלחם בזה היטב".

"הפלסטינים בהלוויה הורידו דגלי ישראל, זרקו אבנים, תקפו שוטרים. תפקידם של השוטרים הוא לשמור על הסדר. אי אפשר להגיד שהמאמץ ההסברתי ירד לטמיון, זו ראיה צרה. הפסדנו בקרב אבל לא במלחמה. המצב אמנם לא נראה טוב היום, אנחנו מנהלים את האירוע. זו מלחמה ואסור לאבד את העשתונות". 

בסיום, טען הגורם כי הם הצליחו למנוע הסלמה במצב הביטחוני במהלך תקופת הרמאדן. "עובדה שטרם הגענו להסלמה כמו בשנה שעברה וישנם גינוים רבים בעולם שהם פרי קמפיין הסברתי של ישראל נגד מתפרעים בהר הבית", הוסיף. 

בעקבות העימותים, תקף ח"כ טאהא: "‏כמה מכוער ועלוב פרצופו של הכיבוש הארור! הכיבוש גם רצח את שירין אבו עאקלה, זכרה לברכה, בדם קר, וגם מונע מהמוני המשתתפים לכאוב את מותה! התנהלות גורמי הביטחון לפני ובמהלך הלוויה מעוררת מיליון סימני שאלה לגבי אלה שקיבלו את ההחלטות! בושה וחרפה". 

השר עיסאווי פריג' טען כי "משטרת ירושלים ביזתה היום את זכרה ואת הלווייתה של שירין אבו עאקלה. האלימות המשטרתית והלהט להחרים כל דגל פלסטיני, בניגוד להנחיית השר לביטחון פנים, הם שהביאו להתלקחות מיותרת. המשטרה גילתה אפס כבוד לאבלים ואפס הבנה של תפקידה כמי שאמונה על שמירת הסדר, לא על הפרתו".

הלווית העיתונאית שירין אבו עקל'ה בירושלים (צילום:  REUTERS/Ammar Awad)
הלווית העיתונאית שירין אבו עקל'ה בירושלים (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

כאמור, בטרם יציאת מסע הלוויה ובתחילתו, החלו הנוכחים וקריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו יידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים. בעקבות כך, החלו השוטרים בפיזור והדיפת הפורעים ובביצוע מעצרים, זאת על מנת לאפשר את קיום הלוויה. לדברי  המשטרה, מבין מיידי האבנים והחפצים השונים היו גם כאלה שהיו בקרבת ארון הקבורה. המתפרעים ו אף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה.

עוד נמסר: "אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית. הלוויה נמשכת בשעה זו". עד כה נעצרו שישה  חשודים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים לפני ובתחילת מסע הלוויה שנמשך בשעה זו.