מפכ"ל המשטרה וראש אגף חקירות ומודיעין צפויים לבקש את פתיחתה של חקירה פלילת נגד חברי כנסת שתועדו בתקריות אלימות בימים האחרונים כלפי שוטרים. לשם כן, אגף החקירות והמודיעין פנה למחוזות המשטרה בהם התרחשו התקריות בכדי שאלו יעבירו את כל החומרים, העדויות והתיעוד מהתקריות לאגף החקירות והמודיעין, במטרה לגבש חוות דעת שתוצג לפרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה בכדי לבחון פתיחה של חקירה פלילית נגד חברי הכנסת. 

את התמונות והסרטונים מהתקריות ראו בפיקוד המשטרה, שם לא מתכוונים לעבור לסדר היום מצב שבו נבחרי ציבור מחבלים בפעילות השוטרים ופוגעים פיזית בשוטרי ולוחמי משטרת ישראל שנשלחים מטעם המדינה למשימות מורכבות.

מוקדם יותר היום (שישי), תועד חבר הכנסת עופר כסיף כשהוא מתעמת עם שוטר שחסם את דרכו בדרך להפגנה בדרום הר חברון. 


בתגובה לאירוע מסר כסיף: "היום הגענו לתמוך בתושבי מסאפר יטא הילידים, העומדים בפני הריסות בתיהם וגירושם מאדמתם לאור פסיקת בג"צ המתכחשת ושוללת את הדין הבינלאומי. השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים כשאיים ואמר לחברו "אם הוא [כסיף] ימשיך לא רק אעצור אותו אלא ארה בו. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

בעקבות כך, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מסר בתגובה: "ח"כ עופר כסיף חצה כל גבול והתנהל בצורה מחפירה כשהכה שוטר בראשו. בלתי נסבל שח"כים מנצלים פעם אחר פעם את חסינותם כדי לעשות הון פוליטי על גבם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, ומפעילים כלפיהם אלימות פיזית. אם יש להם טענה - שיפנו אותה אליי, ולא ייטפלו לשוטרים ולשוטרות שמבצעים במסירות ובתנאים מורכבים את משימותיהם.
בכוונתי לפנות בנושא ליושב ראש הכנסת וליועצת המשפטית לממשלה. לא אאפשר לחברי כנסת, ולא לאף אחד אחר, לתקוף שוטרים".

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר: "תקיפת שוטרים בדרום הר חברון על ידי עופר כסיף היא בלתי נסבלת - לא מדובר באירוע חד פעמי, אלא דפוס התנהגות קבוע. המתקפות הפיזיות והמילוליות שלו על מדינת ישראל ועל סמליה נמשכות שנים רבות ולכן יש להגיש נגדו כתב אישום באופן מיידי, להסיר ממנו את החסינות ולהעמידו לדין. ח״כ מיכל שיר סגמן: "כל דקה שעופר כסיף בכנסת היא כתם על הדמוקרטיה הישראלית. אין חסינות שמאפשרת לח"כ להכות שוטר ואפעל להסירה".

תקרית זו מצטרפת לאירוע שהתרחש אתמול בירושלים, במהלכו תועד ח"כ טיבי כשהוא עוזר לחשוד לברוח מידי שוטרים במהלך מעצר בירושלים. זאת, לאחר שהשוטרים עיכבו את הצעיר בחשד שהשליך חפץ חשוד מידיו.

בעקבות כך, מפכ"ל המשטרה וראש אגף חקירות ומודיעין צפויים לבקש את פתיחתה של חקירה פלילית נגד חברי כנסת שתועדו בתקריות אלימות בימים האחרונים כלפי שוטרים.

אגף החקירות והמודיעין פנה למחוזות המשטרה בהם התרחשו התקריות בכדי שאלו יעבירו את כל החומרים, העדויות והתיעוד מהתקריות לאגף החקירות והמודיעין, במטרה לגבש חוות דעת שתוצג לפרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה בכדי לבחון פתיחה של חקירה פלילית נגד חברי הכנסת. 

את התמונות והסרטונים משתי התקריות האחרונות ראו בפיקוד המשטרה, שם לא מתכוונים לעבור לסדר היום מצב שבו נבחרי ציבור מחבלים בפעילות השוטרים ופוגעים פיזית בשוטרי ולוחמי משטרת ישראל שנשלחים מטעם המדינה למשימות מורכבות.

בעקבות הדברים, פנה יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ודרש לחקור אותו בגין הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם.

במכתבו ציין בן גביר כי מהסרטון עולה באופן ברור שח"כ טיבי תוקף שוטרים ומסייע לחשוד להימלט ממעצר. בן גביר הוסיף: "לטיבי אין חסינות לעשות מעשים שכאלה וחסינות חברי הכנסת לא נועדה לאפשר להם לעשות עבירות פליליות ולא ברורה לי ההתנהלות , גם כלפי טיבי וגם כלפי עודה וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת שהם מתועדים כאשר הם מבצעים עבירות פליליות, אך משום הדין לא ממוצה איתם".

מהמשטרה נמסר: "בימים האחרונים אנו עדים להתנהגות אלימה של שני חברי כנסת נגד אנשי משטרה והפרעה לביצוע תפקידם כחוק. במעשיהם עולה חשד לכאורה לביצוע עבירות פליליות נגד אנשי משטרה שעושים תפקידם כחוק, עבירות לכאורה שאינן קשורות בתפקידם הפרלמנטרי. מחוזות המשטרה בהם התרחשו האירועים התבקשו להעביר את כל החומרים לאח"מ וכעת האירועים נבחנים באגף לחקירות ומודיעין וככול שימצא כי בוצעו עבירות פליליות לכאורה, תועבר בקשה ליועצת המשפטית לממשלה בכדי לחקור אותם בהקדם".