מפקד הימ"מ תנ"צ ח', שיתף בפעילות היום (שישי) במהלכה נפצע אנושות ובסופו של דבר מצא את מותו רס"ב נועם רז ז"ל. "הבוקר פעלנו במרחב העיר ג'נין על מנת ללכוד מבוקש על פי הכוונת שב"כ. בשעות הבוקר המוקדמות הגענו וביצענו סגירה על הישוב ועם הסגירה החלו חילופי אש כבדים מקטביה והפריפריה.

"התנהלנו כשחמושים, זורקים מטענים ומבצעים ירי מאסיבי לעברינו, כל זאת שעה שהפעלנו סיר לחץ על המבנה בו שהה המבוקש . ביצענו ירי של טילים ותחמושת נ.ט עד שהמבוקש הסגיר עצמו", הוסיף

תנ"צ ח', מתייחס לרגע הפגיעה ברס"ב רז. "בשלב שבו ביצענו קיפול ועמדנו לעזוב בוצע לעבר כוחותינו ירי מאסיבי מקבטייה , מכפר דן ומכיוון מחנה הפליטים ג'נין. נועם רז נפגע מירי של חמוש ממרחק של 250 -300 מטרים" הוא אומר ומוסיף. "בינתיים לא בוצע תחקיר אולם מבירור ראשוני, אנחנו מבינים שחמושים התמקמו על הגגות וביצעו את הירי לעבר כוחותינו".

מפקד הימ"מ מתייחס לרגעים שחלפו מאז הפציעה ועד לפינוי של רס"ב רז לבית החולים רמב"ם בחיפה. "ניתן טיפול ראשוני מציל חיים במשך 48 דקות ובהתחשב בנסיבות ובאזור הרווי בירי מדובר בזמן קצר ובפעילות מבצעית אירואית של הלוחמים. אנחנו היינו בשלב קיפול וכנראה בשלב הזה המחבלים מבינים שאנחנו לפני יציאה , והם ממתינים על הגגות, לצערי כדור בודד אחד פגע מעל לשכפ"ץ הקרמי והצליח להכניע אותו. הוצאנו אותו תחת אש , ירי על כוחותינו וזריקת מטענים".

כאמור, רס"ב נעם רז ז"ל נפצע באורח קשה במהלך קרב עם מחבלים חמושים בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין. במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים, נפצע רס"ב רז ז"ל באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

רס''ב נעם רז ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
רס''ב נעם רז ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

רס"ב רז ז"ל, תושב היישוב קידה, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. מהמשטרה נמסר כי נעם ז"ל השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לו: "איבדנו היום גיבור אמיתי, את נועם רז - לוחם ימ"מ אמיץ שחירף את נפשו למען ביטחון ישראל, במהלך מבצע יזום, מורכב ורגיש כנגד מחבלים. ב-23 שנותיו ביחידה השתתף נועם באינספור מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים, כפי שמעידים מפקדיו - באומץ לב ובצניעות. נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם".

תנ"צ ח' היה גם מפקד הקורס של רס"ב רז בעת שהתגייס ליחידה ב – 1999. "הייתי גאה להיות מפקדו של לוחם טוטאלי, אמיץ, עניו וצנוע. רס"ב רז, היה זה שהציל לפני כחודשיים את חייו של הקצין ש' ופינה אותו מהשטח בפעילות מבצעית  וכרגע אנחנו עסוקים בחיזוק המשפחה".

מפקד הימ"מ שלח מסר ברור. "אנחנו יחידה חזקה ונמשיך לסכל פיגועים וללכוד מבוקשים גם אם תחת אש. בוצע לעברינו ירי מדויק ולא ספורדי והגבנו בצורה אגרסיבית". רס"ב ח' הוא הלוחם הראשון שנפל בפעילות מבצעית מאז נפילתו של פסקל אברהמי ובין שניהם היה גם לוחם שנהרג בתאונת דרכים".