שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, שוחח עם מקבילו הרוסי, סרגיי שויגו, לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, כך הודיע ​​הפנטגון היום (שישי). עוד נמסר כי אוסטין השתמש בשיחה בין השניים "כדי לדרבן את שר ההגנה סרגיי שויגו ליישם הפסקת אש מיידית".

השיחה בין הצדדים מסיימת תקופה ממושכת שבה מנהיגי הצבא הבכירים של רוסיה סירבו לדבר עם עמיתיהם האמריקאים. בחודש מרץ אמר דובר הפנטגון כי שר ההגנה והרמטכ"ל האמריקאי ניסו ליצור קשר עם מקביליהם במוסקבה, אולם נתקלו בסירוב. בעקבות השיחה בין אוסטין לשויגו, יושב ראש המטות המשולבים האמריקאי צפוי לפנות גם למקבילו הרוסי כדי לבחון את האפשרות לקיים שיחה, כך אמר בכיר בממשל האמריקאי ל-CNN.

בתוך כך, בכיר בממשל האמריקאי אמר כי הארטילריה האוקראינית מסכלת את המאמצים הרוסיים להתקדם בדונבאס. לדבריו, יש הרבה קרבות בין הערים איזיום לסלובאנסק, אבל הרוסים לא הצליחו להתקדם. עם זאת, הכוחות הרוסיים השיגו הישגים "מצטברים" ממערב לעיר פופאסנה. 

"הרוב המכריע של 89 מערכות הארטילריה מסוג M777 שהעניקה ארה"ב לאוקראינה פועלים במלחמה. המשוב שאנו מקבלים מאנשי ארטילריה בתוך אוקראינה הוא חיובי מאוד לגבי התועלת", אמר הבכיר. כ-30 חיילים אוקראינים סיימו קורס תחזוקה ב-M777, ו-17 נוספים נמצאים כעת בקורס תחזוקה בן שבועיים, אמר והוסיף כי 370 חיילים אוקראינים סיימו הכשרה כיצד להשתמש בהוביצר. כ-20 אוקראינים נמצאים "בעיצומו של האימונים על הפומה", שהיא מערכת אווירית בלתי מאוישת.