דוברת הבית הלבן, ג'יין סאקי, התייחסה הערב (שישי) לעימותים והפרות הסדר שהתרחשו במהלך מסע ההלוויה של הכתבת שירין עבו עאקלה בירושלים. "עיתונאית יוצאת דופן קיפחה את חייה, הצטערנו לראות את הפרות הסדר בהלוויה. אנחנו בקשר עם ישראל והרשות הפלסטינית, אבל לא מעורבים כרגע בחקירת המקרה. פועלים בכדי לגשר על הפערים". שר החוץ של האיחוד האירופי אמר כי "האיחוד נחרד מהמראות ומגנה את השימוש בכוח לא-פרופורציונלי"

מנגד, במשרד החוץ הקטארי גינו בחריפות ומסרו: "ישראל לא רק רצחה את שירין בדם קר בעת מילוי תפקידה, אלא גם המשיכו להטיל אימה על אזרחים ומשתתפי הלוויה עד למקום מנוחתה. המשרד דורש מישראל להפסיק לאלתר את מעשיה הפוגעניים, מתוך כבוד למתים, למשפחתם ולעם הפלסטיני". בסיום קרא המשרד "לבוא בחשבון עם ישראל ולהעמיד לדין בינלאומי את המעורבים". 

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי אמר לרשת אל-ג'זירה: "כל הסימנים ועדי ראייה אומרים ששירין אבו עקל'ה נרצחה על ידי ישראל. אין שלום תחת כיבוש, ופשע החיסול של שרין מסוכנת. ישראל מערערת את הסיכויים להשיג את פתרון שתי המדינות בגלל השיטות שלה".

כאמור, בטרם יציאת מסע הלוויה ובתחילתו, החלו הנוכחים וקריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו יידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים. בעקבות כך, החלו השוטרים בפיזור והדיפת הפורעים ובביצוע מעצרים, זאת על מנת לאפשר את קיום הלוויה. לדברי המשטרה, מבין מיידי האבנים והחפצים השונים היו גם כאלה שהיו בקרבת ארון הקבורה. המתפרעים ואף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה.

עוד נמסר: "אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית. הלוויה נמשכת בשעה זו". עד כה נעצרו שישה  חשודים שהפרו את הסדר הציבורי ותקפו שוטרים לפני ובתחילת מסע הלוויה. 

בנוסף לכך, התביעה הכללית הפלסטינית טענה הערב כי מתוצאות ראשונה של החקירה עולה כי מקור הירי היחיד בזירה בנו נהרגה העיתונאית היה של צה"ל. עוד נטען כי בבדיקה שנערכה במקום האירוע, התגלו עקבות וסימנים על עץ, כמו כן כוח צה"ל היה במרחק קצר ממקום התקרית. קליע שהוצא מגופה הועבר למעבדת זיהוי פלילי שעתידה להוציא דו"ח טכני מפורט. תוצאות החקיר יובאו לציבור ב עם השלמת החקירה.