נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר במהלך הלילה (בין שישי לשבת) כי מדינתו הצליחה להשתלט מחדש על שש התנחלויות שנכבשו על ידי הרוסים ביום שישי. הוא ציין עוד כי מראשית הפלישה הרוסית, בסוף חודש פברואר, אוקראינה הצליחה להשיג מחדש את השליטה ב-1,015 התנחלויות והדגיש כי המדינה "ממשיכה לשקם את השטחים הללו". עם זאת, עדיין לא ברור באילו אזורים מדובר במדינה.

בהמשך נאומו, זלנסקי פירט אודות הישגים נוספים של הצבא האוקראיני באותם אזורים. "אנחנו מחזירים לשם בהדרגה חשמל, אספקת מים, ושירותים חברתיים, לצד חידוש של קווי התקשורת והתחבורה", אמר והצהיר כי "השחרור ההדרגתי של אזור חרקיב מוכיח כי אוקראינה לא תנטוש אף אחד בידי האויבים". 

עם זאת, אולכסנדרה אוסטינובה, מחוקקת אוקראינית, ציינה כי "המצב בשדה הקרב גרוע בהרבה מכפי שהיה בראשית המלחמה". היא הסבירה במהלך שיחה שקיימה עם עיתונאים, במסגרת שולחן עגול של קרן מרשל הגרמנית בוושינגטון, כי המצב באוקראינה - "גיהנום. אנחנו מאבדים יותר גברים מאשר בימיה הראשונים של הפלישה הרוסית". 

הפצצה של הצבא הרוסי על בית הספר באוקראינה (צילום: רויטרס)

דריה קלניוק, פעילה חברתית אוקראינית, הסבירה כי "לא ניתן לנצח במלחמה הזו עם ציוד סובייטי, כי לרוסיה יש הרבה יותר ציוד מאשר לנו וכי אין לנו מאיפה להשיג תחמושת נוספת". עוד ציינה כי "לרוסיה פשוט יש יותר חיילים ויותר אנשים מאשר לנו". אוסטינובה אף ציינה בהמשך כי אוקראינה כבר לא מחפשת את מטוסי המיג הסובייטים, שכן "המלחמה השתנתה", וכי במקום המטוסים הללו  -אוקראינה זקוקה למערכות רקטות ולמטוסי קרב דוגמת ה-F-16 כדי שתוכל להתמודד בצורה יעילה עם הצבא הרוסי. המחוקקת קרא לארצות הברית להתחיל ולאמן טייסים אוראינים על כלי הטיס הללו. 

קלניוק סיפרה כי נפגשה לאחרונה בקייב עם גורמי הגנה אוקראינים, וציינה כי במדינה ישנם "טייסים בעלי ניסיון קרבי, אשר מעוניינים ומוכנים ללכת כעת לאימונים. עם זאת, לא נתקבלה ההחלטה לשלוח אותם לאימונים כאלה - כי לא התקבלה החלטה לספק לאוקראינה מטוסי קרב". כאמור, השתיים שנמצאות בוושינגטון בימים האחרונים, טענו כי "דרוש רצון פוליטי" - כדי שהממשל האמריקאי יחליט לשלוח נשק מסוג זה, ומהר, וכי ישנה תחושה ארצות הברית עדיין חוששת להתגרות במוסקבה. 

"אם היו לנו מערכות טילים כאלו לפני כחודשיים, המשבר במריופול לא היה מתרחש, שכן רוסיה לא היתה יכולה להקיף אותה וממש להרוס אותה - כפי שעשתה", האשימה אוסטינובה, "עבורינו - פירושו של הזמן הוא חייהם של אלפים. שמענו שהמהירות בה ההחלטות התקבלו היה חסר תקדים, אך לא היתה מלחמה כזו מאז מלחמת העולם השנייה. אנחנו נמצאות פה וממשיכות לבקש ממקבלי ההחלטות לעבוד מהר יותר".